BluePink BluePink
XHost
Gazduire site-uri web nelimitata ca spatiu si trafic lunar la doar 15 eur / an. Inregistrare domenii .ro .com .net .org .info .biz .com.ro .org.ro la preturi preferentiale. Pentru oferta detaliata accesati site-ul BluePink


GRADINITA


CU PROGRAM NORMAL
ACTIVITATI

si

SCOALA GENERALA ORIA, LOSCA si RISAN


Judetul Hunedoara





PRIMAVARA - III - IV - V -
A
C
T
I
V
I
T
A
T
I

D
E
S
F
A
S
U
R
A
T
E
VARA
TOAMNA
IARNA - XII - I - II -




"PADUREA, AURUL VERDE AL VIETII"



Activitate desfasurata in luna decembrie 2006
Clasa a-II-B
Invatatoare Mot Cornelia Marioara
Scoala "Horia, Closca si Crisan", Brad
Grupa pregatitoare
Institutoare Cioflica Smaranda Maria
Gradinita cu program normal, Brad

  • OBIECTIVE:
    • cunoasterea de catre copiii prescolari si scolari al rolului pe care il are Ocolul Silvic: de protejare a padurii si a animalelor acesteia;
    • adoptarea unei atitudini de prietenie si respect fata de animalele care traiesc in padure;
    • insusirea expresiei "Padurea, aurul verde al vietii";
    • intelegerea necesitatii protejarii naturii in context european.
  • METODE DIDACTICE:
    • Explicatia.
    • Conversatia.
    • Exercitiul.
    • Problematizarea.
    • Invatarea prin cooperare.
    • Brainstorming-ul.
    • Dezbaterea.
  • BENEFICIARI:prescolari, elevi, parinti (cine doreste), cadre didactice.
  • RESURSE:
    • umane: prescolari – 27;
      elevi – 21;
      cadre didactice (educatoare, invatatoare);
      specialist – inginer silvic.
    • materiale: albume, enciclopedii, trofee, animale impaiate, aparat foto, film.
    • de spatiu: Ocolul Silvic Brad.
  • PARTENERI: Ocolul Silvic Brad

I. EVOCAREA:

"Despre padure" - dezbatere -

STIM
VREM SA STIM
AM AFLAT

  • Padurea este locuita de pasari si animale salbatice.
  • Cunoastem:
    • animale: urs, vulpe, cerb, arici, veverita, caprioara, lup;
    • copaci:brad, stejar, fag.
  • In padure se fac excursii.
  • Unele animale se vaneaza.
  • Daca avem rasi in padurile din jurul Bradului?
  • Traiesc in padurile Bradului doua feluri de ciocanitori?
  • Cand si cine vaneaza animalele din padure?
  • Cine are grija de animalele salbatice iarna?
  • Stejarul este de doua feluri.
  • Fagul este cel mai raspandit copac din padurile tarii noastre.
  • In zona noastra s-au inmultit ursii (20).
  • Padurarii vaneaza numai animalele bolnave si agresive.
  • Padurarii au grija iarna de animalele salbatice (le dau fan si cereale).
  • Padurile din Europa au acelasi fel de copaci ca si in tara noastra.
  • In padurile din Europa traiesc aceleasi animale ca si la noi.
  • Si in padurile din tarile Europei, padurarii au grija de animale.

II. REALIZAREA SENSULUI:

"Sa aflam despre tainele padurii din tara noastra si tarile Europei"

  • Explicatia, conversatia:
    • Asiguram intelegerea si insusirea noilor informatii, prin activitatile desfasurate la Ocolul Silvic.
    • Prescolarii si scolarii asculta cu interes explicatiile inginerului silvic si observa mulajele si animalele impaiate, cat si trofeele de vanatoare.
    • Adreseaza intrebari inginerului silvic (prescolarii si elevii) si completeaza (elevii) rubrica Vrem sa stim.
    • Invata despre pregatirea animalelor pentru iernat si rolul pe care il au padurarii in acest sens.
  • Invatarea prin cooperare, brainstorming-ul, dezbaterea:
    • Copiii (prescolari, elevi) se impart in 3 grupe, rasfoiesc pliante, enciclopedii, albume puse la dispozitie de catre Ocolul Silvic si discuta/comenteaza pe marginea lor impreuna cu invatatoarea, educatoarea si inginerul silvic.




    • Discuta despre rolul padurii pentru oameni si animale.
    • Se precizeaza unele aspecte legate de padurile continentului Europa si necesitatea protejarii naturii in context european.
    • Completeaza (elevii) rubrica Am aflat

III. REFLECTIA:

"Din tainele padurii" - conversatia, problematizarea -

  • Se fac legaturi intre noile cunostinte si vechile cunostinte.
  • Se integreaza cunostintele referitoare la ceea ce se intampla in padure la sfarsit de toamna (Ce fac animalele? Ce se intampla cu copacii?)




Copiii prescolari si elevii clasei a-II-a B, ofera Ocolului Silvic un tablou "Padurea cu animale", pe care l-au realizat impreuna, special pentru aceasta vizita.

Pentru realizarea tabloului copiii au decupat pe contur, au tratat suprafetele cu diferite materiale (autocolant, plastilina, gris, pene), au colorat si lipit imaginile.







POLUAREA SI EFECTELE EI




Ianuarie 2007



  • OBIECTIVE:
    • cultivarea unei atitudini constiente si responsabile fata de poluare si efectele ei;
    • stimularea exprimarii copiilor pentru a deveni participanti activi la protejarea naturii;
    • formarea unei gandiri ecologice, a unei atitudini pozitive fata de tot ce-i viata pe Pamant;
    • sensibilizarea copiilor pentru protejarea mediului;
    • intelegerea influentei negative a omului asupra mediului si a distrugerii acestuia.
  • DESFASURARE:
    • Ce inseamna poluare?
      • Prin "poluare" se intelege impurificarea mediului inconjurator datorita influentei omului.
      • Poluarea reprezinta distrugerea mediului inconjurator datorata infectarii cu materii reziduale, cu deseuri industriale, cu gaze de esapament etc.
      • Echilibrul natural al gazelor atmosferice care s-a mentinut timp de milioane de ani, este amenintat acum de activitatea omului. Aceste pericole ar fi efectul de sera, incalzirea globala, poluarea aerului, subtierea stratului de ozon si ploile acide.

    Problema poluarii este astazi extrem de grava. Trebuie sa facem deosebire intre poluarea atmosferei, care ameninta viitorul planetei noastre, si cea a solului si a apei, care creeaza mari dificultati fiecarei natiuni si mai ales tarilor industrializate alterand calitatea vietii.



    Intocmirea HARTII impreuna cu prescolarii si elevii clasei a II-a.



    Selectarea si clasificarea imaginilor reprezentand poluarea si efectele ei: poluarea aerului, poluarea solului, poluarea apei, sursele de poluare, efectele poluarii.








    Impartirea copiilor in 4 grupe. Intocmirea unor afise cu imagini reprezentand poluarea.







    Premierea afiselor realizate de cele 4 echipe.




















FEBRUARIE

„O floare, un copil”


Mini gradina din sala de grupa Coltul Eco








  • Obiective:
    • intelegerea de catre copii a rolului pe care il au plantele in mediul inconjurator;
    • stimularea dorintei copiilor de a pregati patul germinativ, de a planta seminte si rasaduri;
    • adoptarea unei atitudini de dragoste si responsabilitate fata de flori si ingrijirea acestora;
    • implicarea parintilor si a comunitatii in activitatile prescolare si scolare privind mediul inconjurator;
    • dezvoltarea capacitatii de organizare si a spiritului de cooperare in echipe.
  • Modalitati de realizare:
    • vizita la sera de flori - intalnire cu un ing. floricultor-horticultor;
    • sadirea de plante (flori, seminte) in ghivece;
  • Resurse materiale:seminte de flori, rasaduri, pamant de sera, unelte de gradina, ghivece, ingrasamant, apa.
  • Metode:
    • observatia, explicatia, demonstratia, problematizarea, invatarea prin cooperare, brainstorming-ul, exercitiul practic-aplicativ.



In timpul vizitei la sera de flori – copiii au observat plantele din sera, au pus intrebari si au primit explicatiile necesare de la inginerul horticol.













MARTIE

Semanarea si plantarea florilor
activitate practica

"POMISORUL MEU"

  • Obiective:
    • crearea si mentinerea unui spatiu verde in incinta gradinitei si a scolii;
    • dezvoltarea abilitatilor de utilizare a uneltelor si a materialelor specifice necesare realizarii unor lucrari de refacere, ingrijire si protejare a mediului;
    • stabilirea de masuri, solutii pentru protejarea si ocrotirea gradinii gradinitei;
    • dezvoltarea capacitatii de organizare si a spiritului de cooperare in echipe.
  • Modalitati de realizare:
    • plantare de puieti in curtea gradinitei si a scolii.
  • Resurse materiale:
    • Unelte de gradinarit:greble, sape, harlete, lopeti, caldaruse, stropitori;
  • Material saditor: puieti, rasaduri.
  • Alte materiale:tarusi, sfoara.
  • Metode:observatia, conversatia, demonstratia, exercitiul, activitatea practica.


1. Pregatirea gropilor pentru plantare – sapat si udat.






2. Plantatul puietilor.






3. Fixarea puietilor - cu tarusi si sfoara.






4. Udatul puietilor - cu tarusi si sfoara.





"COPACUL INFLORIT" - Observare













ZIUA PAMANTULUI


22 Aprilie
Moto: "Sa iubim, sa respectam si sa pretuim Pamantul!
El nu ne apartine noua, ci noi ii apartinem lui."


"Pamantul ne da viata!” – activitate desfasurata in cadrul Bibliotecii municipale "Gh.Parvu" Brad.



  • Obiective:
    • cultivarea unei atitudini constiente si responsabile fata de Planeta Pamant;
    • stimularea exprimarii copiilor pentru a deveni participanti activi la protejarea Pamantului;
    • cultivarea dragostei pentru Pamant (Terra) cu tot ce intra in componenta acesteia: apa, aer, plante, animale.
    • dezvoltarea capacitatii de organizare si a spiritului de cooperare in echipe;
    • stimularea motivatiei si a responsabilitatii elevilor in ceea ce priveste protectia mediului.
  • Mijloace didactice: carti, albume, reviste, foi pentru desen, creioane colorate, acuarele, pensule, carton, hartie autocolant, instrumente pentru scris.
  • Metode didactice:explicatia, conversatia, problematizarea, invatarea prin cooperare, brainstorming-ul, exercitiul.


Existenta planetei noastre este amenintata de tot felul de fenomene specifice civilizatiei moderne care in inaintarea ei catre progres, ramane constient sau inconstient indiferent la urmarile cuceririlor stiintei si tehnicii moderne, desi aceste urmari sunt destul de vatamatoare si chiar fatale Pamantului.




1. Copiii au fost impartiti in 4 echipe:„primavara”, „vara”, „toamna”, „iarna”. Fiecare echipa a avut ca sarcina sa deseneze un aspect, al anotimpului respectiv.









2. Pe copacul reprezentand cele 4 anotimpuri in culorile reprezentative, copiii au pus amprenta manutelor lor si desenele realizate de ei.











3. Toti sunt fericiti de ceea ce au realizat impreuna.











4. Ne-am deplasat apoi, la biblioteca (prescolari si scolari), am rasfoit carti, albume despre Pamant, am purtat o discutie cu doamna bibliotecara despre ceea ce au citit in carti.









5. Copiii au concluzionat exprimandu-si gandurile lor pentru Pamant, care au fost notate pe tulpina copacului.












Copiii prescolari au exprimat un gand comun: "Vrem sa traim pe un Pamant curat!", iar cei din clasa a II-a "Sa aparam Terra de poluare!"








------









24 Mai

ZIUA EUROPEANA A PASARILOR


24 Mai




Vizita la Muzeul de Stiintele Naturii – sectia Brad -




  • Obiective:
    • Trezirea sentimentelor de dragoste pentru pasari, pentru foloasele pe care acestea le aduc naturii, precum si ocrotire a lor;
    • Cultivarea interesului si placerii pentru invatarea prin cooperare.
  • DEMERSUL DIDACTIC AL ACTIVITATII





    • OBIECTIVELE:
      • cognitiv-informationale:
        • Evocare:
          • sa descrie infatisarea pasarilor: hrana – foloasele, adaposturi - cuburi inmultire pe baza intrebarilor si a imaginilor;
          • sa adreseze intrebari colegilor din celelalte grupe (echipe).
        • Realizarea sensului:
          • sa descrie pasarile pe baza planului de intrebari;
          • sa realizeze un ciorchine;
          • sa coopereze in grup pentru rezolvarea aceleasi sarcini.
        • Reflectia:
          • sa rezolve sarcinile de lucru cooperand in grup;
          • sa elaboreze idei si solutii originale pentru cerintele date;
          • sa examineze lucrarile (tablourile) facand observatii si comentarii in calitate de vizitatori si critici;
          • sa reexamineze produsul realizat (fiecare grupa) pe baza comentariilor critice din timpul turului galeriei aducand corectiile necesare.
      • psiho-motorii:
        • sa foloseasca corect materialele puse la dispozitie pentru realizarea sarcinilor.
      • afective:
        • sa-si exprime emotiile si sentimentele fata de pasari, de ocrotire si bunastare a lor;
        • sa coopereze cu coechipierii pentru rezolvarea fiecarei sarcini;
        • sa se ajute incurajandu-se reciproc.
    • CONDITIILE PREALABILE:
      • Copiii trebuie:
        • sa cunoasca insusirile corpurilor cu viata – alcatuirea corpului pasarilor;
        • sa respecte opiniile celorlalti pentru buna desfasurare a activitatii;
        • sa utilizeze deprinderi de lucru in grup si individual.
    • EVALUAREA:
      • evaluare orala (raspunsurile date);
      • observatia sistematica (comportamentul la lectie);
      • analiza produselor (invatarea prin cooperare, turul galeriei).
    • RESURSELE SI MANAGEMENTUL TIMPULUI:
      • Resurse materiale:
        • calculator - prezentare PowerPoint;
        • ilustratii cu pasari calatoare;
        • panou; siluete-jetoane cu pasari;
        • materiale din natura (deseuri) pentru realizarea unor tablouri.
      • Resurse umane:
        • Copiii grupei pregatitoare.
        • Elevii clasei a II-a B.
      • Resurse procedurale: Explicatia, demonstratia, exercitiul, conversatia, surpriza, brainstorming-ul, interviul de grup, ciorchinele, invatarea prin cooperare, turul galeriei.
      • Resurse de timp: 35 – 40 minute: evocare – 10 min.; realizarea sensului – 20 min.; reflectia – 5 min.



  • EVOCAREA - Interviul de grup. Se formeaza 6 echipe de prescolari si elevi. Fiecare echipa va primi cate un plic cu imagini reprezentand: pasari de diferite marimi, hrana, diferite cuiburi, oua, migratia.
    • Infatisarea pasarilor.
    • Hrana pasarilor.
    • Foloase.
    • Adaposturi – cuiburi.
    • Inmultire.
    • Migratie.

    Elevii si prescolari din fiecare echipa se consulta 2 – 3 minute, apoi adreseaza intrebari unii altora, comunicand opiniile lor in legatura cu aspectul respectiv.
  • REALIZAREA SENSULUI
  • REFLECTIA - Turul galeriei:
    • Se formeaza grupe de cate 4 copii (prescolari si elevi), aleator.
    • Fiecare grupa are ca sarcina realizarea unui tablou, cat mai original, folosind materialele date.
    • Se expun toate tablourile pe peretii grupei, formand astfel, o galerie expozitionala.
    • Grupurile de copii (vizitatori si critici) trec pe la fiecare exponat, observa si comenteaza critic tablourile.




ZIUA EUROPEANA A PASARILOR

24 Mai


LUCRARI PRACTICE

realizate cu diferite materiale din natura


CUIBUL BERZEI



Materiale: plastilina, samburi de cirese, fan, carioca.


BUFNITELE



Materiale: hartie autocolant, melana
panza piele (trunchiul copacului).




----------------------------------------------------------




SE INTORC PASARILE CALATOARE



Materiale: hartie autocolant, fan, carioca.


RATA SALBATICA



Materiale: hartie autocolant, plastilina, orez, carioca.




----------------------------------------------------------




BARZA IN CUIB



Materiale: coaja de ou pisat, melana.



CIOCANITOAREA



Materiale: hartie creponata, panza, scoarta de copac, pene.




----------------------------------------------------------




PELICANUL



Materiale: gris, hartie autocolant, carioca.


BUFNITA



Materiale: pene, scoarta de copac, autocolant.




----------------------------------------------------------








Copyright © 2007 Prof. Marin Georgeta Virginia. Toate drepturile rezervate.