BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

SCOALA NR. 280 "Mihail Sebastian" BUCURESTI

PROGRAMVezi activitatiACTIVITATI

din cadrul proiectul national on-line:
"NATURA SI PRIETENII SAI"

CLASA I "F" - SCOALA NR. 280 "MIHAIL SEBASTIAN", BUCURESTI
Coordonator de program:
Institutor

DORINA DINU

Argument
Scop
Obiective
Inventar de activitati:
literatura, matematica, educatie pentru societate, arta si miscare
Finalitati


ARGUMENT

Mediul inconjurator si protejarea lui surprinde continuturi legate de actiuni ale copiilor care daunează plantelor si animalelor si continuturi ce privesc modalitati de protejare a mediului.

Iesind in curtea scolii cu copiii, unul dintre acestia a gasit o ramurica inflorita si abandonata sub un mar. Pe creanga pomisorului de unde a fost rupta ramurica se vedeau urme de umezeala.

Copiii nu s-au putut apropia prea mult de pomisor din cauza albinelor care zumzaiau de zor. Au aparut si intrebarile:"Cine a rupt ramurica?", "Este bine sa rupem pomii?", "Pomisorul plange?", "Cine are nevoie de pomisori?", "Ce fac albinele?", "Ce este polenul?".

Pentru a lamuri toate aceste enigme am hotarat impreuna cu ei sa abordam subiecte cum ar fi:

PRIMAVARA
FLORILE DE PRIMAVARA
CE FAC INSECTELE PRIMAVARA?
CE FAC PASARILE SI ANIMALELE IN ACEST ANOTIMP?
CE ACTIVITATI AU OAMENII PRIMAVARA?
CE SARBATORI SUNT PRIMAVARA?
VIZATA LA GRADINA BOTANICA iar mai tarziu, va invitam sa vedeti CASTANUL nostru.
VIZITA LA GRADINA ZOOLOGICA.

    CARNAVALUL POVESTILOR:
  • costumele vor fi confectionate din materiale reciclabile, cum ar fi:
    • folosirea pungilor de plstic;
    • a ziarelor si a revistelor;
    • utilizarea pungilor de cartofi;
    • confectionarea mastilor din coperta de caiet sau de carte (coperta mai deteriorata).
SUS
inapoi

SCOP

Dezvoltarea capacitatii de cunoastere si intelegere a mediului inconjurator, precum si formarea unor deprinderi de ingrijire si ocrotire a mediului inconjurator in vederea educarii unei atitudini pozitive fata de acesta.

SUS
inapoi


OBIECTIVE

  • Sa perceapa stiintific elementele componente ale mediului inconjurator.
  • Sa exploreze si sa descrie mediul inconjurator folosind diverse surse de informare.
  • Sa comunice impresii, idei pe baza observarilor efectuate.
  • Sa manifeste interes in a participa la actiuni de ingrijire si protejare a mediului inconjurator.
SUS
inapoi




INVENTAR DE ACTIVITATI





Literatura si limbaj

  • A.Literatura si limbaj:
    • Lecturi dupa imagini: "Livada primavara", citim din atlasul botanic, reviste, albume.
    • Lecturi si povestiri ale invatatoarei, povestiri create de copii: "Ciresul" de C. Gruia, "Gradinari fara plata" de Ionel Pop, "Am sadit un pomisor" de Gica Iutes, "Am vazut un copac plangand", "Arde padurea" de D. Almas.
    • Poezii: "Pomisorul" de Grigore Vieru, "Sa pastram mereu curat".
    • Convorbire: "Ce stim despre plante?", "De ce trebuie ingrijiti pomii?".
    • Jocuri didactice: "Cosulet fermecat", "Cu ce sunet incepe cuvantul?".
    • Jocuri de masa: Mozaic, Loto cu fructe si flori, Puzzle, Jocul perechilor.





Matematica si stiinta

  • B.Matematica si stiinta:
    • Observari spontane si observari organizate:
      • "Pomii din curtea gradinitei".
      • "Livada cu pomi infloriti".
      • "In lumea lui "De ce?".
    • Jocuri matematice si exercitii cu material individual:
      • "Coloreaza atatea floricele cate iti arata cifra"!
      • "Formeaza un buchet cu florile din cele doua vaze".
      • "Pe a cata floare s-a oprit albina?"
      • Joc logic "Floarea fermecata".
    • Jocuri senzoriale.
      • "Care este pomisorul ei?" (clasificarea florilor dupa culoare).
      • "Cauta culoarea care urmeaza" (sirul cromatic al unei culori).
    • Experimente
      • Inmugurirea si inflorirea crengutelor.
      • Ce stim despre polen?





Educatie pentru societate

  • C.Educatie pentru societate:
    • "Fapte bune, fapte rele".
    • "Dar pentru prietenul meu (felicitare).
    • "Sa sadim un pomisor".
    • "Gatim pomisorul pentru venirea primaverii".




Arta si miscare

  • D.Arta si miscare:
    • Activitati plastice:
      • "Modelam floarea de mar".
      • Dactilopictura "Livada primavara".
      • Desenam o scena din povestea "Ciresul".
    • Activitati practice:
      • Colaj "Pomisorul meu".
      • "Matisorii" (mototolire).
      • "Livada bunicului" (asamblare).
    • Educatie muzicala:
      • "Copacel" de C. Meres.
      • "Mi-am luat unelte!" de D.D. Stancu.
      • "Mica florareasa".
      • "Infloresc gradinile" de T. Popovici.
    • Dramatizari si jocuri de rol:
      • "In livada bunicului".
      • "De-a gradinarii".
      • "Clubul curiosilor".
    • Jocuri de miscare si sportive:
      • "Fuga printre pomi".
      • "Veniti la pomisori".
      • "Campionii".
      • "Caram apa pentru pomisori".
    • Constructii: "Livada inflorita" (asamblare).



SUS
inapoi


FINALITATI

  • Percepe si intelege stiintific componentele mediului inconjurator.
  • Intelege necesitatea respectarii relatiei om-natura.
  • Cunoaste reguli minime de protectie a naturii si anticipeaza pericolele incalcarii ei.
  • Obtinerea unei implicatii afective si atitudinale pentru a proteja si infrumuseta mediul inconjurator.



SUS
inapoi


FLORI DE LA FLORI

Acum de sfinte sarbatori va dorim o viata plina de bucurii si presarata cu flori!


Cu mult drag,
Clasa I "F"
Scoala Nr.280 "Mihail Sebastian"
Instituroare:

Dorina Dinu



SUS
inapoi

CE SARBATORI SUNT PRIMAVARA?

In cadrul acestei activitati elevii au confectionat felicitari si martisoare pentru mamici si pentru cunostintele lor apropiate si dragi.

Au confectionat aceste martisoare din materiale refolosibile in felul acesta imbinand utilul cu placutul.




Pentru mamicile lor au confectionat felicitari si cate o vazuta cu flori.




Vaza a fost confectionata din pahar de plastic de unica folosinta, pe care copiii nu l-au aruncat.




L-au imbracat frumos in staniol si apoi au confectionat florile. Din betisoarele de plastic cu care beau laptele la scoala au confectionat coditele florilor. Petalele au fost confectionate din hartie glasata, hartie creponata, ziare si din reviste.


Mamicile au dat si ele o mana de ajutor intr-o activitate, sambata.







A fost organizata o expozitie in cadrul Primariei Capitalei iar rezultatele se vad:












Materialele folosite sunt tot reciclabile:ziare, reviste, staniol de la cutiile de bomboane si de ciocolata.


Flori confectionate din materiale refolosibile de elevii clasei I “F”

de la Scoala nr.280 “Mihail Sebastian”, BUCURESTI




Mamicile au lucrat alaturi de copiii lor si nu a fost rau de loc: toti s-au bucurat unii de altii.


SUS
inapoi




Am fost in excursie la Vidraru
SUS
inapoi


ELEVII CLASEI I ”F” DE LA Scoala nr.280 “Mihail Sebastian” din Bucuresti

sunt foarte harnici



SUS
inapoi







SUS
inapoi



Vom continua!


Spre pagina principala