Motto:
"Protectia naturii si a spatiilor libere nu este numai o chestiune de generozitate si de estetica, ci o chestiune de supravietuire."
(R. Marcellin) |
"Padurea daruieste si inspira" |
Elevii clasei a IV-a B au colectat materialul biologic: roci, frunze, ghinde, conuri, seminte, fragmente de lemn de brad si alte materiale din natura pe care le-au folosit in cadrul orelor de educatie tehnologica, dupa pregatirea acestora: spalare, sortare, presare, uscare, lacuire.


Au folosit aceste daruri ale naturii pentru realizarea unor lucrari interesante: margele, suporturi pentru lumanari, cosulete, chipuri hazlii, obiecte decorative.
Obiecte decorative
 
Jucarii

|
 chipuri hazlii
chipuri hazlii  |
Materiale si ustensile: pet-uri, hartie glasata, foarfece, lipici.
Elevii au realizat chipuri de copii, personaje din poveste etc.:
- "Au imbracat" bidoanele cu hartie glasata.
- Apoi au decupat si au lipit nasul, gura, parul. Pentru decorare au folosit si nasturi, margele, seminte, fire textile.
|
"Oameni de zapada"  |
Materiale si ustensile: pet-uri, vata, hartie glasata, foarfece, lipici.
Copiii au imbracat pet-urile in vata. Apoi, au lipit nasul, gura, nasturii, palaria.
Aceste obiecte le-au folosit pentru impodobirea claselor si a holurilor scolii in preajma sarbatorilor de iarna.
|
"Casa mea - Scoala mea"
Folosind uneltele din dotarea scolii, elevii clasei a V-a B au adunat frunzele uscate, gunoaiele din gradina si curtea scolii.

Apoi, a urmat curatenia in scoala. Elevii s-au pregatit pentru activitate cu cele necesare: material textil pentru stergerea prafului, polistiren pentru realizarea panourilor "Micii ecologisti", ghivece de flori.
Permanent, elevii au întretinut coltul viu al clasei prin ruperea frunzelor uscate, udatul plantelor, stergerea de praf a frunzelor etc.

A fost organizata Patrula ecologica, formata din elevii claselor a IV-a B si a V-a B, pentru pastrarea curateniei.
|
"Sa iubim si sa ocrotim natura" (proiect)


Elevii au fost impartiti in patru grupe, avand in vedere ca in cadrul fiecareia sa fie stabilite sarcini pentru fiecare elev.
In cadrul grupei a fost desemnat cate un purtator de cuvant pe tot parcursul cercetarii.
Grupele si-au pastrat componenta pe toata durata proiectului si au investigat urmatoarele probleme:
- Grupa I
- Activitati practice privind confectionarea unor hranitoare pentru pasarele si jucarii din materiale oferite de natura.
- Grupa a-II-a
- "Sa dam o sansa planetei" – concursuri pe teme ecologice.
- Grupa a-III-a
- "Conservarea apei" – anchete realizate la Statia de epurare a apei.
- Grupa a-IV-a
- "Prietenia om-natura" – creatii literare ale copiilor.
Elevii au fost urmariti, indrumati si sprijiniti pe toata durata realizarii proiectului.
Evaluarea proiectului s-a facut in functie de modul in care s-a implicat fiecare elev, cum a colaborat cu colegii, ce interes a manifestat pentru tema, cum a contribuit la forma finala a proiectului.
|