BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.


Scoala nr. 6 "TUDOR VLADIMIRESCU" Targoviste



CTIVITATI
Descriere
Prezentare

DESCRIEREA


ACTIVITATILOR CONFORM CALENDARULUI ANOTIMPURILOR


IARNA





PRIMAVARA<----->VARA





TOAMNA








PROGRAMUL ACTIVITATILOR


"BINE AI VENIT, IARNA!"

1."Padurea daruieste si inspira".
OBIECTIVELE URMARITE
  • Dezvoltarea gustului estetic pornind de la frumusetile naturii.
  • Dezvoltarea comportamentului de protejare a mediului inconjurator.
  • Reactualizarea si insusirea cunostintelor despre factorii de mediu si importanta acesta in mentinerea vietii; curatenie in curtea scolii.
MODALITATI DE REALIZARE
  • Elevii clasei a-IV-a B au avut ca sarcina sa colecteze materialul biologic (roci, frunze, ghinde, conuri, seminte, fragmente de lemn de brad si alte materiale din natura pe care le-au folosit in cadrul orelor de educatie tehnologica. Mai intai aceste materiale au fost pregatite: spalate, sortate, presate, uscate si apoi lacuite. Au folosit aceste daruri ale naturii pentru realizarea unor lucrari interesante: margele, suporturi pentru lumanari, cosulete, chipuri hazlii, etc.
    • "Chipuri hazlii"
      • Materiale si ustensile: - pet-uri, hartie glasata, foarfece, lipici.Am realizat chipuri de copii, personaje din poveste, etc.
    • "Am imbracat" bidoanele cu hartie glasata. Apoi am decupat si am lipit nasul, gura, parul. Pentru decorare am folosit si nasturi, margele, seminte, fire textile.
    • "Oameni de zapada"
      • Materiale si ustensile: - pet-uri, vata, hartie glasata, foarfece,lipici. Am imbracat pet-urile in vata. Apoi am lipit nasul, gura, nasturii, palaria... Aceste obiecte le-am folosit pentru impodobirea claselor si holurilor scolii in preajma sarbatorilor de iarna. Valorificand deseurile, copilul se descopera intr-un viitor aparator si protector al acestuia.
LOCUL DE DESFASURARE
  • Sala de clasa.
DATA
  • Decembrie 2006.
CINE RASPUNDE
  • Invatatoare: Manea Domnica
  • Profesoara: Savescu Cornelia.

2. "Casa mea""Scoala mea".
OBIECTIVELE URMARITE
  • Dezvoltarea comportamentului de protejare a mediului inconjurator.
  • Pastrarea curateniei in gradina scolii.
  • Amenajarea cat mai estetic a clasei.
  • Ingrijirea
    plantelor verzi.
  • Pastrarea curateniei in clasa si pe coridoarele aferente.
  • Mentinerea estetica al mobilierului.
MODALITATI DE REALIZARE
  • Elevii au adunat frunzele uscate, gunoaiele din gradina si curtea scolii. Folosind uneletele din dotarea scolii, elevii clasei a-V-a B au adunat frunzele uscate, gunoaiele din gradina si curtea scolii.
  • Elevii s-au pregatit pentru activitate cu cele necesare: material textil pentru stergerea prafului, polistiren pentru realizarea panourilor "Micii ecologisti", ghivece de flori.
  • Permanent elevii au intretinut coltul viu al clasei prin ruperea frunzelor uscate, udatul plantelor, stergerea de praf a frunzelor, etc.
  • A fost organizata Patrula ecologica din elevii clasei a-IV-a B pentru pastraarea curateniei.
LOCUL DE DESFASURARE
  • Curtea scolii.
  • Gradina scolii.
  • Sala de clasa.
DATA
  • Decembrie 2006.
  • Ianuarie 2007.
CINE RASPUNDE
  • Profesoara: Matei Paulina
  • Invatatoare: Manea Domnica.
  • Profesoarele:
    • Savescu Cornelia.
    • Matei Paulina.

3. "Sa iubim si sa ocrotim natura" (proiect).
OBIECTIVELE URMARITE
  • Observarea transformarilor care au loc in natura.
  • Comunicarea orala si scrisa a celor observate.
  • Sa inteleaga corect relatia om-mediul inconjurator si a interdependentei dintre calitatea vietii si calitatea mediului.
  • Realizarea unui proiect interdisciplinar in care sa fie consemnate si informatiile culese in urma activitatilor realizate.
MODALITATI DE REALIZARE
  • Elevii au fost impartiti in patru grupe, avand in vedere ca in cadrul fiecareia sa fie stabilite sarcini pentru fiecare elev.
  • In cadrul grupei a fost desemnat cate un purtator de cuvant pe tot parcursul cercetarii. Grupele isi vor pastra componenta pe toata durata proiectului si investigheaza urmatoarele probleme:
    • grupa I - Activitati practice privind confectionarea unor hranitoare pentru pasarele si jucarii din materiale oferite de natura.
    • grupa a-II-a - "Sa dam o sansa planetei" - concursuri pe teme ecologice.
    • grupa a-III-a - "Conservarea apei" - anchete realizate la Statia de epurare a apei.
    • grupa a-IV-a - "Prietenia om-natura" - creatii literare ale copiilor.
  • Elevii vor fi urmariti, indrumati si sprijiniti pe toata durata realizarii proiectului. Evaluarea proiectului se va face in functie de modul in care s-a implicat fiecare elev, cum a colaborat cu colegii, ce interes a manifestat pentru tema, cum a contribuit la forma finala a proiectului.
LOCUL DE DESFASURARE
  • Statia de epurare a apei Targoviste.
DATA
  • Feruarie 2007.
CINE RASPUNDE
  • Invatatoare: Manea Domnica.
  • Profesoarele:
    • Savescu Cornelia.
    • Matei Paulina.
Coordonatori:
Profesoara MATEI PAULINA.
Invatatoare MANEA DOMNICA.
Profesoara SAVESCU CORNELIA







"BINE AI VENIT, IARNA!"



Motto:

"Protectia naturii si a spatiilor libere nu este numai o chestiune de generozitate si de estetica, ci o chestiune de supravietuire."

(R. Marcellin)

"Padurea daruieste si inspira"

Elevii clasei a IV-a B au colectat materialul biologic: roci, frunze, ghinde, conuri, seminte, fragmente de lemn de brad si alte materiale din natura pe care le-au folosit in cadrul orelor de educatie tehnologica, dupa pregatirea acestora: spalare, sortare, presare, uscare, lacuire.







Au folosit aceste daruri ale naturii pentru realizarea unor lucrari interesante: margele, suporturi pentru lumanari, cosulete, chipuri hazlii, obiecte decorative.


Obiecte decorative




Jucarii





chipuri hazlii

chipuri hazlii

Materiale si ustensile: pet-uri, hartie glasata, foarfece, lipici.

Elevii au realizat chipuri de copii, personaje din poveste etc.:

  • "Au imbracat" bidoanele cu hartie glasata.
  • Apoi au decupat si au lipit nasul, gura, parul. Pentru decorare au folosit si nasturi, margele, seminte, fire textile.

"Oameni de zapada"


Materiale si ustensile: pet-uri, vata, hartie glasata, foarfece, lipici.

Copiii au imbracat pet-urile in vata. Apoi, au lipit nasul, gura, nasturii, palaria.

Aceste obiecte le-au folosit pentru impodobirea claselor si a holurilor scolii in preajma sarbatorilor de iarna.


"Casa mea - Scoala mea"



Folosind uneltele din dotarea scolii, elevii clasei a V-a B au adunat frunzele uscate, gunoaiele din gradina si curtea scolii.




Apoi, a urmat curatenia in scoala. Elevii s-au pregatit pentru activitate cu cele necesare: material textil pentru stergerea prafului, polistiren pentru realizarea panourilor "Micii ecologisti", ghivece de flori. Permanent, elevii au întretinut coltul viu al clasei prin ruperea frunzelor uscate, udatul plantelor, stergerea de praf a frunzelor etc.




A fost organizata Patrula ecologica, formata din elevii claselor a IV-a B si a V-a B, pentru pastrarea curateniei.


"Sa iubim si sa ocrotim natura"

(proiect)









Elevii au fost impartiti in patru grupe, avand in vedere ca in cadrul fiecareia sa fie stabilite sarcini pentru fiecare elev.

In cadrul grupei a fost desemnat cate un purtator de cuvant pe tot parcursul cercetarii.

Grupele si-au pastrat componenta pe toata durata proiectului si au investigat urmatoarele probleme:

  • Grupa I
    • Activitati practice privind confectionarea unor hranitoare pentru pasarele si jucarii din materiale oferite de natura.
  • Grupa a-II-a
    • "Sa dam o sansa planetei" – concursuri pe teme ecologice.
  • Grupa a-III-a
    • "Conservarea apei" – anchete realizate la Statia de epurare a apei.
  • Grupa a-IV-a
    • "Prietenia om-natura" – creatii literare ale copiilor.

Elevii au fost urmariti, indrumati si sprijiniti pe toata durata realizarii proiectului.

Evaluarea proiectului s-a facut in functie de modul in care s-a implicat fiecare elev, cum a colaborat cu colegii, ce interes a manifestat pentru tema, cum a contribuit la forma finala a proiectului.




Spre pagina principala Prezentare activitati Colegiul "Constantin Carabella"



Copyright © 2007 Prof. Marin Georgeta Virginia. Toate drepturile rezervate.