BluePink BluePink
XHost
Gazduire site-uri web nelimitata ca spatiu si trafic lunar la doar 15 eur / an. Inregistrare domenii .ro .com .net .org .info .biz .com.ro .org.ro la preturi preferentiale. Pentru oferta detaliata accesati site-ul BluePink


SCOALA CU CLASELE I-VIII

"Niculae Popinceanu"

MIHOVENI




ACTIVITATI DESFASURATE

Primavara
Martie |Aprilie |Mai
Vara
Iunie
Toamna


DATA
TEMA
CONTINUTURI
MODALITATI DE REALIZARE
RESURSE MATERIALE
STRATEGIA DIDACTICA
STRATEGIA DE EVALUARE
--------------------
MARTIE 2007 - NATURA IN HAINE DE Natura in haine de sarbatoare PRIMAVARA
--------------------
explorarea mediului inconjurator
Plimbare in parc pentru observarea schimbarilor care au loc in anotimpul primavara Observarea spontana si dirijata Emiterea de judecati despre cele observate
--------------------
APRILIE 2007 - IN LUMEA PASARILOR
--------------------
cunoasterea importantei pasarilor pentru natura si om
Vizita la Muzeul de Stiinte ale Naturii - Suceava Vitrine cu pasari impaiate din tara si specifice zonei noastre; Atlase Observatia. Explicatia. Conversatia. Emiterea de judecati despre cele observate
----------
Ziua Pamantului - 22 aprilie
eveniment simbol al responsabilitatii civice in protectia mediului Pamantul ne da viata – Intalnire cu un inginer silvic. Imagini Povestirea. Explicatia. Conversatia. Emiterea de judecati despre cele observate
--------------------
MAI 2007 - "PADUREA, AURUL VERDE"
--------------------
  • cunoasterea rolului Ocolului Silvic, a importantei pe care o are aceasta instituie;
  • aprofundarea cunostintelor referitoare la pasurile din tara noastra si din Europa;
  • adoparea unei atitudini de prietenie si respect fata de animalele care traiesc in padure.
  • Intalnire cu un inginer sivlic.
  • "Padurea cu animalele ei" (confectionarea unui tablou - colaj).
  • pliante, imagini;
  • foi, hartie autocolant, plastilina, fire de lana, lipici, instrumente pentru desen.
Explicatia. Conversatia. Brainstorming. Problematizarea. Emiterea unor judecati. Exercitiul practic.
----------
"POLUAREA SI EFECTELE EI"
  • cunoasterea surselor de poluare;
  • observarea influentei factorilor poluanti asupra diferitelor componente ale mediului inconjurator;
  • intelegerea necesitatii protejarii mediului.
  • Observare
    • fumul masinilor, de la case, fumul de la tigari, etc.;
    • resturi menajere lasate peste tot (hartii, ambalaje, sticle, resturi de tigari).
    • intalnire cu un agent de mediu.
  • imagini;
  • planse.
Observatia. Explicatia. Conversatia. Problematizarea. Emiterea unor judecati despre cele observate.
--------------------
IUNIE 2007 - "O FLOARE O floare, un copil UN COPIL"
--------------------
antrenarea copiilor in activitatile menite sa contribuie la plantarea si ingrijirea unor plante.
  • sadirea de plante (flori, seminte...) in ghivece;
  • intalnire cu un floricultor-horticultor.
seminte de flori, rasaduri, unelte de gradina, ingrasamant Observatia. Explicatia. Activitate practica. Emiterea unor judecati despre cele observate.
----------
"ZIUA MONDIALA A MEDIULUI - 5 iunie
  • intelegerea naturii complexe, a mediului ca rezultat al multiplelor interactiuni, pentru o utilizare prudenta si rationala a resurselor acestuia
EVALUARE:
  • "Carnavalul bucuriei" (parada modei cu materiale refolosibile).
  • Expozitie cu lucrari realizate de copii in timpul desfasurarii proiectului.
  • materiale reciclabile;
  • expozitie cu lucrari;
  • portofoliu.
Observatia. Conversatia. Emiterea unor judecati despre cele observate.
--------------------






FINALITATILE PROPUSE IN URMA DESFASURARII PROIECTULUI :

  • Proiectul va avea un impact deosebit asupra copiilor scolari datorita:
    • utilizarii metodelor interactive, a procedeelor si tehnicilor de lucru, care le-a sporit increderea in fortele proprii;
    • apropierii lor de mediul inconjurator;
    • insusirii unor norme de comportament eco-civic;
    • formarii unei atitudini dezaprobatoare fataa de cei care incalca normele ecologice.

    EVALUAREA PROIECTULUI se va realiza prin:

    • Expozitie de fotografii realizat in timpul desfasurarii proiectului.
    • Portofoliul si Jurnalul proiectului - cu lucrari artistico-plastice (desene, picturi, modelaje) si practice realizate de copii in timpul proiectului.
    • Inregistrari audio-video din timpul derularii proiectului.




Inapoi



NATURA IN HAINE DE PRIMAVARA

Prima luna a primaverii e cea mai imprevizibila si mai... emotionanta luna a anului.
Acum se face trecerea de la frig la caldura, de la somnul naturii la renasterea ei.
.........in fine, n-ar fi rau sa constientizam primavara.
Sa n-o lasam doar sa defileze pe la fereastra, ci s-o traim.










Ne cufundam narile si adulmecam mirosul dulce si proaspat.
Ne miram de prima gaza ametita de aerul tare si ne bucuram ca iarna a disparut.
Pentru inceput activitatea s-a desfasurat in parcul scolii unde copiii au observat primele semne ale primaverii.

..................apoi ne-am mutat in gradina scolii unde primii mugurasi stau gata sa plesneasca iar altii mai harnici au iesit deja la lumina calda a soarelui de primavara.





Privim aparitia incredibil de delicata a florilor.









Inapoi




IN LUMEA PASARILOR

E primavara. E cald si vremea ne imbie la o plimbare.
Plecam in pas vioi spre Muzeul de Stiinte ale Naturii.

Prin amabilitatea ghidului nostru am aflat o multime de lucruri interesante despre animalele care populeaza padurile Bucovinei, flora bogata si frumusetile acestor locuri mioritice.



Inapoi




PADUREA, AURUL VERDE


Mihoveniul si Bunintul se incadreaza in zona padurilor de tip subatlantic, din domeniul fagului, sub zona fagetelor de dealuri.
Vegetatia spontana a fost inlocuita in cea mai mare parte prin culturi.


Pana in 1948, padurea era proprietate particulara, dupa 1989 a devenit din nou proprietate particulara.

In aproprierea celor doua sate se poate intalni: Padurea Mihoveni cu o suprafata de 324 ha, fiind situata pe dreapta paraului Ilisasca.
Padurea are functie de protectie antierozionala, de interes social si economic, de protectie a faunei cinegetice si a mediului inconjurator.
vegetatie padurii se etajeaza in trei straturi:

  • stratul arboricol reprezentat prin fag (Fagus silvatica), stajar (Quercus robus), cer (Quercus cerris), paltin de camp (Acer platanoides), frasin (Fraxinus excelsior), ulm (Ulmus foliacea), mesteacan (Betula verrucosa) si tei (Tilia platyphyllos);
  • statul arbustiv este reprezentat prin jugastru (Acer campestre), alunul (Colilus avellona), lemnul cainesc (Lingustrum vulagre), cornul (Carnus mos), sangerul (Cornus sdanguineea), soc (Sambucus nigra);
  • stratul ierbos este reprezentat prin: firuta de padure (Poa nemoralis), lacramioarele (Convollaria majolis), spanz (hellebarus purpurascens), brebenei (Coridolis cava), ghiocei (Galanthus nivalis), salatica (Ficaria verna), ciubotica cucului (Primula acauluis), coltisor (Dentaria bulbifera) si feriga (Dryapteris filixmos).

Prin stratul ierbos cresc ciupercile.
Pentru viitor se prevede cresterea suprafetei impadurite si apararea impotriva degradarilor pentru a se obtine maximul de calitate si eficienta.












Inapoi




O FLOARE, UN COPIL


Cu mic, cu mare a iesit cu totii in gradina scolii.
Mai intai am plivit rondurile de flori, iar apoi am plantat puieti de brad pe langa gardul scolii.





















Inapoi




Spre pagina principala



Copyright © 2007 Prof. Marin Georgeta Virginia. Toate drepturile rezervate.