BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

CENTRUL SCOLAR DE EDUCATIE INCLUZIVA BUZAU



ACTIVITATI DESFASURATE


IARNA
PRIMAVARA
VARA
TOAMNA




RAPORT DE ACTIVITATE


---------------
privind desfasurarea activitatilor specifice anotimpului IARNA, cuprinse in proiectul on-line de parteneriat educational "Natura si prietenii sai"



In perioada decembrie 2006 – februarie 2007, elevii claselor a IV-a si a V-a din Centrul Scolar de Educatie Incluziva din Buzau au desfasurat activitati care au avut ca scop educarea in spiritual protectiei mediului, indeplinind obiectivele specifice programului.

Activitatile propuse si realizate au fost etapizate, atat din punct de vedere al modului de lucru si locului de desfasurare, cat sip e baza unor date si evenimente specifice anotimpului iarna. In acest sens, am imbinat armonios aspecte care sa contribuie la formarea unor deprinderi, abilitati si comportamente ecologice.

Organizarea si desfasurarea activitatilor propuse pentru perioada decembrie-februarie s-a realizat in cadrul activitatilor cu caracter multidisciplinar, activitatilor de terapie ocupationala, abilitati manuale si educatie tehnologica, specifice invatamantului special. Astfel, in orele de stiinte au fost cautate si realizate materiale informative despre animale, reprezentand un centru tematic de documentare si informare dotat cu: atlas zoologic, atlas botanic, carti, reviste, postere, pliante, imagini decupate, informatii de pe internet etc. Materialele ne-au ajutat sa stabilim inventarul de activitati, pornind de la ceea ce stiu elevii, si anume : padurea este alcatuita din diversi arbori, este mediu de viata pentru plante si animale, este importanta pentru om si, pornind de la ceea ce stiau, am alcatuit o lista cu ceea ce vor sa afle: despre arbori, despre relatia padure – vietuitoare, despre relatia om si padure.

Activitatea referitoare la Viata animalelor a permis elevilor sa comunice, sa utilizeze termeni si notiuni specifice stiintelor naturii, sa caracterizeze mediile de viata ale animalelor, sa enumere fenomene caracteristice anotimpului iarna, sa interpreteze procesele naturale care au loc in mediul natural.

Elevii au fost condusi sa observe, sa analizeze, sa compare si sa-si exprime opinii in maniera proprie referitoare la tema propusa.




  • Tema:

    CANTINA PASARELELOR

    A oferit copiilor posibilitatea de a experimenta si de a aplica multiple deprinderi si abilitati practice atat in spatiul scolii, respectiv atelierul de educatie tehnologica, cat si intr-un cadru natural, localizat in parcul scolii si in parcul Crang, din municipiul Buzau.

    Venind in contact direct cu mediul natural, elevii implicati in proiect au manifestat o atitudine active, creatoare si au dezvoltat comportamente ecologice pentru pastrarea unui spatiu de viata placut, sanatos si mai curat.

    De asemenea, tema propusa a contribuit la dezvoltarea si educarea unor valoroase trasaturi de caracter, cum ar fi grija pentru pasarile care ierneaza la noi in tara.

    Aportul activitatilor practice este deosebit de important pentru elevii cu nevoi speciale, acestia manifestand o mare disponibilitate in acest sens.

    Remarcam, deopotriva, implicarea activa si a altor elevi din scoala (necuprinsi in proiect) in confectionarea casutelor din lemn pentru pasarele; acestia si-au exersat deprinderile de masurare, taiere, slefuire, lacuire, asamblare, oferind celor mici modele de lucru.




  • Expozitia-concurs

    ARTA DIN DESEURI

    A constituit o reala exprimare a creativitatii participantilor.

    Lucrarile, realizate prin diverse tehnici, au facut obiectul unor atractive expozitii si prezentari in cadrul evenimentelor artistice din scoala.

    Participantii au inteles cum pot fi reciclate anumite deseuri si cum pot fi redate intr-o forma artistica si atractiva.

    In cadrul orelor de citire – scriere au fost redactate scrisori si invitatii pentru parinti, pentru personalul didactic si nedidactic din scoala (profesori de biologie, silvicultori, agenti de mediu) care au avut un rol determinant in reusita activitatilor, au fost cautate materiale informative corespunzatoare temelor si alte materiale necesare indeplinirii obiectivelor propuse. S-au realizat, astfel, premisele dezvoltarii pe viitopr a unui sistem flexibil de educatie si instruire ecologica, bazat pe o retea informationala care sa colecteze, sistematizeze si difuzeze in interior si in exterior informatii despre mediul inconjurator si care sa contribuie la dezvoltarea relatiilor de colaborare si cooperare dintre grupul tinta si alte organizatii.




  • Tema:

    LABORATORUL VERDE

    Activitate de obtinere a rasadurilor – a presupus implicarea elevilor in actiuni de pregatire a pamantului, a vaselor, a semintelor supuse insamantarii. Activitatea a stimulat spiritul practic al elevilor, spiritul de observatie, atentia, curiozitatea, imaginatia, gandirea.


    Dati click pe poza pentru imagine marita



    Prin intermediul activitatilor practice se dezvolta interesul pentru cunoastere al elevilor.

    Metodele preponderente au fost cele activ-participative si au dat posibilitatea elevilor sa actioneze, sa se manifeste, sa isi exprime opinii, sa descopere solutii, sa puna intrebari si sa afle raspunsuri.

    Materialele si obiectele realizate de fiecare grupa/clasa reprezinta adevarate surse de informatii si fac parte din portofoliul proiectului. Produsele realizate au adus aprecierea tuturor: elevi, parinti, profesori.



SUS

JOS



Elevii curata florile din ghivece de frunze uscate
si pregatesc astfel pentru insamantat alte plante



SUS

JOS



Elevii sunt insotiti de doamna profesoara
NINA CONDRACHE



SUS

JOS



Grupul micilor "ecologisti" ai scolii


SUS



RAPORT DE ACTIVITATE


---------------
privind desfasurarea activitatilor specifice anotimpului PRIMAVARA, cuprinse in proiectul on-line de parteneriat educational "Natura si prietenii sai"




Revenirea, pe meleagurile noastre, a celei mai iubite fiice a lui Mos Timp – PRIMAVARA – a constituit prilejul abordarii unor activitati deosebit de interesante si atractive pentru copii, care au presupus o multitudine de conexiuni (intr-o abordare interdisciplinara) intre aspecte legate de limba si comunicare, arte, abilitati practice, educatie fizica, stiinte ale naturii.
Printr-un continuu dialog cu elevii, prin implicarea acestora in activitatile multiple de observare, analiza, experimentare, descoperire si practice, cadrele didactice implicate in program si-au indrumat elevii sa-si dezvolte cunoasterea de la explorarea si investigarea lumii inconjuratoare catre realitati mai cuprinzatoare, demersul didactic fiind orientat spre:

  • accentuarea caracterului formativ al activitatilor;
  • stimularea structurilor cognitive si operatorii ale elevilor;
  • imbinarea si alternanta sistematica a activitatilor bazate pe efortul individual al elevului cu activitatea in echipa.




    Pentru ca in ultimele doua secole relatiile om-natura s-au deteriorat, ajungandu-se in momentul de fata la conturarea unei crize ecologice manifestata prin distrugeri masive de paduri, disparitii de specii de plante si animale, poluarea apei si a aerului, tinerele generatii trebuie educate in spiritul dragostei de natura.
    In ceea ce ne priveste, am incercat sa formam la copii deprinderi de protejare a mediului si de comportament ecocivic: nu vor rupe florile, vor fi atenti cu respectarea potecilor/ aleilor, a locurilor de joaca, vor depozita resturile menajere in locuri indicate etc.





“Fugim chiar fara sa ne dam seama de mirosul de benzina, de fumul masinilor si fabricilor, de sunetele de claxon si de sirenele uzinelor, de zidurile cenusii si de acoperisurile murdare.”
(Acad. Eugen Pora)



Primele activitati prilejuite de Ziua Mondiala a Apei – 22 Martie
“Apa vietii”
si ziua S.O.S.- Pamantul! au fost pledoarii pentru protejarea naturii, pentru innoirea mentalitatilor, pentru adeziuni afective si responsabilizare si mai ales pentru actiuni hotarate si neintrerupte.
Contactul cu tematica apei a adus nu numai un castig de informatii ci si unul de constientizare si autocunoastere a omului.




Pentru ca apa este prezenta peste tot in mediul inconjurator: in sol, in aer, in plante, in corpul vietuitoarelor, aceasta insemna enorm pentru omul de astazi si va insemna si mai mult pentru oamenii de maine.
Panoul “Ziua Mondiala a Apei” a subliniat importanta apei, formele apei in natura,

proprietatile acesteia, pericolele declansate de apa.
S-a insistat pe cauzele poluarii apelor si efectele asupra mediului inconjorator.










Portofoliile intocmite de elevi ca urmare a activitatilor desfasurate cuprind:

  • lecturi – “Muresul si Oltul”, “Povestea picaturii de apa”;
  • proverbe si zicatori;
  • ghicitori;
  • poezii – “Lacul” de Mihai Eminescu
  • ritualuri legate de apa (Paparudele, Caloianul)
  • fise individuale de lucru – “Apa”, “Circuitul apei in natura”
  • jocuri didactice – ( grila, labirinte)
  • desene ce ilustreaza lumea acvatica ( sirene, pesti etc.)
  • colaje cu hartie glace (acvariul pestele)
  • confectii din hartie ( broscuta)

Datorita acestor teme, copiii au devenit mai sensibili, au putut intra mai usor in armonie cu natura, au vibrat la frumusetea, dar si la problemele ei, implicandu-se si ei, dupa puterile lor, la rezolvarea acestora.


“Impreuna intr-un mediu curat” (actiune de igienizare a Parcului Marghiloman).
“In gradina copilariei” (actiune de ingrijire a pomilor si spatiului verde din curtea scolii – varuirea pomilor).
“Sa crestem un copacel” (actiune de plantare si rasadire) sunt activitati relevante pentru activitatea practica a copiilor care ajuta sa nu stricam natura ireversibil.
“Carnavalul florilor”, ultima activitate din aceasta serie, a semanat mult entuziasm si multa placere in randul elevilor, acestia fiind foarte atrasi si implicati in confectionarea de flori, de toate culorile, din toate materialele, pentru toate gusturile, flori aranjate in mai multe expozitii.



Elevii au fost entuziasti pe tot parcursul activitatilor desfasurate pentru cunoasterea si ocrotirea naturii.
Aprecierea de catre colectivul didactic al scolii si a parintilor a incununat reusita efortului colectiv.

SUS


Spre pagina principala



Copyright © 2007 Prof. Marin Georgeta Virginia. Toate drepturile rezervate.