![]() |
Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi. |
Naturo, tu! Ca o virgina
Cu umblet drag, cu chip iubit!
As vrea sa plang de fericit,
Ca simt suflarea ta divina,
Ca pot sa vad ce-ai plasmuit!"
(Vara - George Cosbuc)
Cu totii ne bucuram de roua ce sclipeste-n zori pe corola unei flori si ne intristam deopotriva cand plapandul lujer este rupt sau calcat in picioare.
Suntem ingrijorati de ritmul rapid in care mediul se degradeaza datorita activitatilor inconstiente ale oamenilor.
Educatia tehnologica are scopul de a imbunatati calitatea vietii prin cunostintele dar mai ales prin motivatiile pe care le ofera pentru a acorda mediului atentia si ingrijirea necesara.
Pentru ca deterioararea continua a mediului afecteaza intreaga societate, gasirea si aplicara solutiilor de stopare a acesteia trebuie abordata de intreaga comunitate.
Din acest motiv am considerat necesara derularea unui proiect de ingrijire si protejare a naturii din scoala si vecinatatea ei.
Realizarea activitatilor de catre elevi alaturi de parinti si de alti membri ai comunitatii, este o modalitate eficienta de a face in mod constient educatie tehnologica, prin care se pot rezolva o parte dintre problemele mediului.
Colaborarea intre partenerii antrenati in proiect se face online, stiut fiind faptul ca tehnologiile moderne de comunicatie au o serie de avantaje si anume:
- incurajeaza colaborarea cu partenerii aflati la distanta, dar care desfasoara aceleasi activitati si urmaresc aceleasi scopuri; - schimbul de informatii se face mult mai rapid si mai eficient; - ajuta la imbunatatirea calitatii mediului si la rezolvarea unor probleme prin activitati practice realizate in urma unui schimb benefic de idei.
Prof. Georgeta Virginia MARIN
scoala cu clasele I-VIII,"Cuza Voda"
judetul Calarasi
e-mail:mrn_gina@yahoo.com
Prin derularea proiectului se urmareste ca scop principal realizarea de activitati practice, formarea de abilitati si atitudini mai mult instructive decat informative.
De asemenea, prin comunicarea online s-a avut in vedere dezvoltarea capacitatilor comunicative si mai ales de colaborare prin schimbul de informatii cu ceilalti parteneri.
Nu in ultimul rand s-a urmarit interdisciplinaritatea deoarece ecologia este strans legata de celelalte discipline, proiectul oferind posibilitatea cadrelor didactice sa-si desfasoare activitatea "la fata locului.
Obiectiv general
Obiective specifice
- realizarea de parteneriate intre scoli, cadre didactice, elevi, parinti, comunitate locala in vederea schimburilor de informatii pentru desfasurarea in bune conditii a activitatilor;
Directi
- elevi si cadre didactice ale scolilor participante la desfasurarea proiectului;
Indirecti
Noiembrie 2006 - Octombrie 2007
In derularea proiectului s-au implicat elevi si cadre didactice ale scolii din comuna Cuza Voda, judetul Calarasi cat si elevi si cadre didactice ale unor scoli din tara.
De asemenea alaturi de elevi vor fi Inspectoratul Scolar Judetean Calarasi, Agentia pentru Protectia Mediului Calarasi, Consiliul local al comunei Cuza Voda, institutii care vor oferi sprijin in cadrul activitatilor ce se vor derula.
Nu in ultimul rand alaturi de scoala vor fi parintii, impreuna cu alti membri ai comunitatii locale.
VII. PLANUL DE ACTIVITATI | ||
---|---|---|
Lansarea proiectului prin intermediul site-urilor didactice. Inscrierea partenerilor. Expedierea prin intermediul e-mail a precizarilor cu privire la desfasurarea activitatilor. Realizarea planurilor proprii de activitate si organizarea echipelor de lucru. | Noiembrie 2006 | |
2. | Desfasurarea activitatilor specifice anotimpului iarna (in curtea scolii si in clase). Trimiterea descrierii activitatilor desfasurate si a fotografiilor seminificative. | 1.XII.2006-15.II.2007 |
3. | Afisarea pe site a lucrarilor trimise. | 16.II.2007 - 28.II.2007 |
4. | Desfasurarea activitatilor specifice anotimpului primavara in clase si in curtea scolii. Trimiterea descrierii activitatilor desfasurate si a imaginilor semnificative. | 1.III.2007-1.V.2007 |
5. | Afisarea pe site a lucrarilor trimise. | 16.V.2007-31.V.2007 |
6. | Desfasurarea activitatilor specifice anotimpului vara. Trimiterea descrierii activitatilor desfasurate si a imaginilor semnificative. | 1.VI-15.VIII.2007 |
7. | Afisarea pe site a lucrarilor trimise. | 16.VIII.2007-3.VIII.2007 |
8. | Desfasurarea activitatilor specifice anotimpului toamna. Trimiterea descrierii activitatilor desfasurate si a imaniginilor seminificative. | 1.IX.2007-15.XI.2007 |
9. | Afisarea pe site a lucrarilor trimise. | 16.XI.2007-30.XI.2007 |
10. | Centralizarea lucrarilor. Realizarea brosurii in format electronic, cu exemple de buna practica. Expedierea diplomelor de participare a partenerilor. | 1.XII.2007-15.XII.2007 |
- Elevi, cadre didactice, parinti, membri ai comunitatilor locale ale scolilor partenere. Resurse materiale:
Resurse umane
- seminte, rasaduri,puieti pentru semanare si plantare;
- deseuri si materiale refolosibile pentru realizarea de adaposturi si hranitori pentru pasari, ghivece pentru flori;
- scule necesare realizarii adaposturilor si hranitorilor pentru pasari, ghivecelor pentru flori.
Se vor realiza fotografii care impreuna cu descrierea activitatilor vor fi expediate prin intermediul postei electronice catre initiatorul de proiect. Informatiile primite vor fi afisate pe site in conformitate cu planul de activitati.
Activitatea de monitorizare va fi facuta de catre fiecare echipa de lucru care va intocmi un jurnal cu descrierea activitatilor desfasurate.
Proiectul va fi prezentat in scoala in cadrul Consiliul profesoral, Comisiilor metodice, Consiliului elevilor si in cadrul sedintelor cu parintii.
Echipa de mediu a scolii va realiza pliante, afise, fluturasi si invitatii pentru a anunta activitatile care vor avea loc.
La nivel local promovarea se va face in cadrul Cercurilor pedagogice iar la nivel national prin intermediul site-urilor didactice.
- dezvoltarea constiintei ecologice a tuturor participantilor;
- intarirea colaborarii scoala-familie-comunitate;
- realizarea de parteneriate scolare in vederea derularii unor activitati comune in viitor si a schimburilor de experienta;
- dorinta elevilor de a desfasura mai multe activitati in aer liber;
- realizarea unui auxiliar curricular cu exemple de buna practica;
- dobandirea deprinderilor ecologice pentru pastrarea si refacerea echilibrului om-mediu;
- dezvoltarea abilitatilor de comunicare folosind mijloace moderne (calculator, Internet, mail).
1. Ionescu Al., Ecologie si societate, Editura Ceres, Bucuresti, 1991.
2. Mohan Gh.,Ardelean A.,Ecologie si protectia mediului, Editura Scaiul, Bucuresti, 1993.
3. Opris Tudor, Aceste uimitoare plante si animale, Editura Ion Creanga, Bucuresti, 1988.
4. Popovici Ioan, Terra prezent si viitor, Editura Albatros, Bucuresti, 1978.