BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.


GRADINITA CU PROGRAM NORMAL NR. 13

"NEGHINITA"
SUCEAVA

Prezentarea coordonatorului activitatilor ecologice
Descriere activitati ecologice propuse spre a fi desfasurate in cadrul proiectului "Natura si prietenii sai"
Activitati ecologice planificate




PREZENTAREA ECHIPEI DE PROIECT

Ma numesc CIRCIU DOINA si sunt institutor la Gradinita cu program normal nr. 13, "Neghinita", din Suceava.

Am o vechime de 31 de ani in invatamant, ani in care am acumulat multa experienta in ceea ce priveste formarea si educarea "micilor vlastare" ale tarii.

Sunt o persoana comunicativa, sociabila, deschisa spre tot ce inseamna nou si este eficient procesului de educatie.

Institutia in care lucrez de peste 20 de ani se afla la parterul unui bloc, intr-o zona a orasului unde spatiile verzi lipsesc, iar interesul comunitatii de a amenaja putinele spatii existente este minim.

Functionand intr-un spatiu impropriu, nu avem locuri de joaca proprii pentru copii si nici de exersare a unor deprinderi de ocrotire a mediului.

Toate aceste motive m-au determinat sa incep in acest an scolar derularea unui proiect de educatie tehnologica intitutulat "Florile ne lumineaza viata".

In derularea proiectului, un sprijin real il primesc de la colegele mele doamnele: LUNGU GETA si JACOTA VIOLETA.




SUS
JOS




DESCRIEREA PROIECTULUI

Proiectul este conceput ca o calatorie in lumea vie a plantelor, unde copilul va fi factor activ, implicat alaturi de parinti, specialisti, cadre didactice.

Copilul este vazut ca participant direct in toate momentele, de la documentare, identificarea si amenajarea spatiului, procurarea de materiale si unelte de lucru, plantarea si ingrijirea florilor, pana la comercializarea acestora, marcand astfel Ziua Pamantului".

Este foarte important ca parintii sa fie parteneri reali pentru educatoare si copii, sa inteleaga necesitatea dobandirii unor abilitati si atitudini ecologice.

"Calatoria" va parcurge fiecare etapa prin intermediul activitatilor proiectate, dar si a celor ca pot veni in completare prin sugestii ale copiiilor si parintilor sau cerute de proiectul insusi.

Echipa de proiect va manifesta deschidere, receptivitate, va pune accent pe calitatea si nu pe cantitatea informatiilor, deprinderilor, atitudinilor care trebuie dobandite de toti cei implicati in proiect.

Dupa derularea proiectului sunt asteptate schimbari in comportament si atitudini vis-a-vis de mediul inconjurator din partea tuturor celor implicati. Nu sunt de neglijat realizarile materiale-amenajarea cabinetului ecologic, schimbarea ambientului gradinitei. De asemenea, se va imbunatati aspectul spatiilor din fata gradinitei prin sadirea de flori si ingrijirea acestora de catre copii.




SUS
JOS




PROIECT DE EDUCATIE ECOLOGICA
"Florile ne lumineaza viata"

  • OBIECTIV GENERAL:
    • stimularea dorintei copiilor de a cunoaste universul florilor;
    • educarea unei atitudini de protejare a mediului.
  • DURATA PROIECTULUI - 1 an.
  • GRUPUL TINTA:
    • 40 de copii cu varste cuprinse intre 5-7 ani;
    • parintii copiilor;
    • educatoare si copii de la alte grupe (doamna Jacota Violeta si doamna Lungu Geta).
  • PARTENERI:
    • colectivul de parinti;
    • educatoare;
    • specialisti in horticultura;
    • reprezentanti ai unor institutii de stat (D.G.A., Protectia Mediului, Protectia Plantelor);
    • organizatii guvernamentale si non-guvernamentale.
  • OBIECTIVE SPECIFICE:
    • privind cadrele didactice:
      • dobandirea unor capacitati de aplicare a metodelor specifice de stimulare a copilului pentru a desfasura activitati ecologice;
      • dobandirea si aprofundarea unor cunostinte din domeniul horticulturii in vederea selectarii celor mai potrivite gasirea celor mai potrivite strategii in scopul atragerii comunitatii locale in derularea unor proiecte in gradinita;
      • formarea unei atitudini ecologice la copiii prescolari.
    • privind copiii prescolari:
      • sa-si insuseasca norme de comportament ecologic si sa aiba o atitudine deyaprobatoare fata de cei care incalca aceste norme;
      • sa constientizeze importanta actiunilor sale de interventie asupra mediului;
      • sa participe activ la amenajarea spatiului destinat insamantarii plantelor;
      • sa cunoasca componentele unei plante, modul ei de viata;
      • sa observe si sa enumere modificarile aparute in viata plantelor si sa le consemneze dupa posibilitatile individuale;
      • sa experimenteze direct conditiile de viata ale uneiplante (umiditate, lumina, supliment de hrana, tratamente);
      • sa contribue la realizarea unui centru tematic in gradinita (pliante, reviste, seminte de plante si flori) in vederea amenajarii unui cabinet de educatie ecologica;
      • sa comunice in cadrul gruplui si sa rezolve sarcinile;
      • sa respecte norme de protectia muncii.
    • privind parintii si alti factori educationali din comunitate:
      • constientizarea parintilor de a participa efectiv si afectiv in derularea proiectului;
      • implicarea comunitatii in derularea unor proiecte care au ca finalitate imbunatatirea calitatii ambientului din zona in care locuiesc;
      • sensibilizarea autoritatilor locale si a altor factori in vederea rezolvarii problemelor administrativ-financiare ale proiectului;




SUS
JOS




ACTIVITATI ECOLOGICE PLANIFICATE
(descrierea planului de activitati si afisarea listei activitatilor propuse spre a fi realizate)

Activitatile cuprinse in proiect se vor desfasura saptamanal si in functie de planificarea activitatilor la nivel de judet.

REZULTATE ASTEPTATE ALE PROIECTULUI
  • Intelegerea de catre copii a modificarilor ce apar in timp si in viata plantelor si utilitatea acestora pentru infrumusetarea mediului in care traim.
  • Infrumusetaarea spatiului gradinitei cu ajutourl plantelor cultivate si ingrijite de copii, de parinti.
  • Amenajarea spatiului verde al gradinitei sau a unei mici florarii, pentru a constitui un exemplu de conduita pentru cei din jur.
  • Valorificarea florilor care sunt in plus, pentru a obtine fonduri necesare amenajarii unui cabinet de educatie ecologica.
  • Imbunatatirea colaborarii cu familia, cu comunitatea locala.
IMPATUL SCONTAT CANTITATIV SI CALITATIV
Proiectul va avea impact:
  • asupra copiilor prin implicare directa;
  • asupra parintilor prin implicarea lor in derularea proiectului alaturi de copii, prin constientizarea gradului ridicat al actiunilor desfasurate de copii;
  • asupra comunitatii locale prin amenajarea spatiului verde al gradinitei, lucru care nu a fost realizat pana in prezent.
PLANURI DE DISEMINARE A REZULTATELOR PROIECTULUI

Pasii proiectului si rezultatele acestuia vor fi diseminati unitatilor care se confrunta cu aceleasi proleme, comunitatii locale si altor unitati care vor sa deruleze proiectul.

DIFICULTATI care ar putea afecta desfasurarea proiectului:

  • identificarea specialistilor;
  • disponibilitatea si interesul acestora de a participa la anumite etape ale proiectului;
  • fonduri insuficiente;
  • acordul si sprijinul locatarilor de a amenaja spatiul vede din fata gradinitei si de a-l pastra;
  • diferite reactii ale parintilor privind antrenarea copiilor in actiune.

CRITERII DE EVALUARE A PROIECTULUI:

  • aprecierea cunostintelor copiilor prin analiza lucrarilor si a actiunilor din proiect;
  • aprecierea deprinderilor practic-gospodaresti ale copiilor de ingrijire a plantelor;
  • modul de utilizare a materialelor din proiect la amenajarea spatiilor;
  • gradul de implicare a parintilor si a comunitatii in activitatile desfasurate cu copiii.




SUS
JOS




ACTIVITATI DE OPERATIONALIZARE A OBIECTIVELOR

Activitatea nr. 1 - "Cu cine si unde lucram?"

  • identificarea grupului de copii, parinti, cadre didactice, specialisti in horticultura si alti parteneri care vor participa la derularea proiectlui;
  • identificarea spatiului propice desfasurarii proiectului;
  • realizarea de ecusoane personalizate.

Activitatea nr. 2

  • "Vizita la o sera de flori".
  • Activitate plastica "Flori in mii de culoari".

Activitatea nr. 3 - "De vorba cu specialistul".

  • culegere de informatii referitoare la derularea proiectului

Activitatea nr. 4 - "La cumparaturi".

  • achizitionarea de unelte si materiale necesare desfasurarii activitatilor viitoare

Activitatea nr. 5 - "Primii pasi..."

  • pregatirea patului germinativ si procurarea celorlalte materiale necesare insamantarii si plantarii florilor.

Activitatea nr. 6

  • Semanam si plantam flori.
  • "Deschidem jurnalul florilor" (in imagini si cuvinte).

Activitatea nr. 7 - "Si florile se imbolnavesc..."

  • intalnire cu specialistul - informare despre bolile si daunatorii plantelor.

Activitatea nr. 8 - "Experiment - factorii care influenteaza cresterea si dezvoltarea plantelor".

Activitatea nr. 9 - "Bucuria primului semn de viata".

  • observarea incoltirii semintelor.

Activitatea nr. 10 - "Si florile au viata"

  • exercitii practice de ingrijire a plantelor.

Activitatea nr. 11 - "De vorba cu Violeta."

  • activitate integrata de cunoastere a mediului.

Activitatea nr. 12 - "Va daruim o floare!"

  • sarbatorirea in cadru festiv a unor colegi din grupul copiilor ce participa la proiect.

Activitatea nr. 13 - "Flori pentru mama".

  • confectionarea de lucrari practice si plastice precum si a unor aranjamente florale ce vor fi oferite mamelor de Ziua lor.

Activitatea nr. 14 - "Muncim impreuna la amenajarea spatiului din fata gradinitei".

  • pregatirea patului germinativ si procurarea celorlalte materiale necesare insamantarii si plantarii florilor.

Activitatea nr. 15 - "La 22 aprilie, Ziua Pamantului, iubiti si voi florile! - actiune de comercializare a plantelor ornamentale care nu s-au folosit la amenajarea spatiilor.

Activitatea nr. 16 - "Carnavalul florilor".

  • prezentarea unui spectacol pentru ceilalti copii din gradinita.

Activitatea nr. 17 - "Flori din materiale refolosibile".

  • activitate practica de valorificare a deseurilor;

Activitatea nr. 18 - "Colegii nostri ne sprijina".

  • actiune de colectare de materiale din natura care pot completa cabinetul ecologic;

Activitatea nr. 19 - "Amenajam cabinetul ecologic din unitate".

Activitatea nr. 20 - "Realizarea pliantului proiectului si a albumului cu fotografii".

Activitatea nr. 21 - "Micii ecologisti se prezinta in fata colegilor".

Activitatea nr. 22 - "Ne bucuram impreuna de realizari".

  • intalnire de grup;




SUS
Inapoi spre pagina principala