BluePink BluePink
XHost
Gazduire site-uri web nelimitata ca spatiu si trafic lunar la doar 15 eur / an. Inregistrare domenii .ro .com .net .org .info .biz .com.ro .org.ro la preturi preferentiale. Pentru oferta detaliata accesati site-ul BluePink

GRADINITA

cu program normal


BRAD HUNEDOARA

Prezentare proiect
educational



Cine suntem?

Demersul didactic




Cine suntem?

Orasul Brad, situat pe cursul Crisului Alb, este atestat istoric de peste 500 de ani.

Leagan de istorie si civilizatie, orasul nostru este cunoscut in intreaga lume, datorita Muzeului Aurului, care cuprinde exponate unicat in lume.




In jurul orasului se afla memorabile monumente istorice legate de Craisorul Muntilor - Avram Iancu – erou national care isi doarme somnul de veci in panteonul de la Tebea, alaturi de vestitul Gorun al lui Horea.

Tot in apropiere se afla Casa memoriala Crisan, precum si manastirea care a fost intemeiata din sec. al XVII-lea si refacuta in zilele noastre.










Nu departe se afla comuna Criscior, unde poate fi gasit un Muzeu Etnografic, care adaposteste obiecte vechi, folosite de stramosii nostri in viata de zi cu zi, cat si exponate pentru minerit.

Deoarece, zona noastra, a Muntilor Apuseni, a fost pana nu de mult o zonă miniera cu traditie de peste 2000 de ani, ca dovada mai exista, pe o vale, o veche intrare in mina, numita Treptele Romane.

Vechi mestesuguri si traditii pentru locuitorii Muntilor Apuseni, sunt olaritul, spataritul, vararitul, despre care copiii nostri afla cu ocazia vizitelor facute in aceste sate la mestesugari – artizani, vestiti in toata tara.

Intr-un loc atat de incarcat de istorie si traditii, copiii nu pot creste decat fiind educati sa respecte si sa pretuiasca aceste mosteniri.

Gradinita si scoala sunt situate in centrul municipiului Brad si functioneaza in localuri noi.

Scoala "Horia, Closca si Crisan", poarta numele vestitilor capi ai rascoalei din Muntii Apuseni, avand un efectiv de aproape 700 elevi si 48 cadre didactice cu o buna pregatire profesionala animate de dorinta de a pregati elevi capabili de performante.



Micul palat, Gradinita cu Program Normal, functioneaza intr-o cladire separata, cu 3 sali de grupa, vestiare, curte si loc de joaca pentru copii.




Dispune de o baza materiala bogata si moderna, asigurand educatie temeinica si conditii bune pentru copiii care o frecventeaza.

Atat scoala, cat si gradinita au avut rezultate deosebite la diferite concursuri finalizate cu diplome si premii.

Deoarece unitatile noastre sunt invecinate, grupele gradinitei au incheiat parteneriate cu clasele din invatamantul primar.

Astfel, grupa pregatitoare, condusa de institutoarea CIOFLICA SMARANDA - MARIA are incheiat un parteneriat cu clasa a II-a B, invatatoarea MOT CORNELIA - MARIOARA, in cadrul caruia in anul acesta scolar s-a propus un proiect educational pe teme de ecologie "Prietenii naturii", care se deruleaza pe tot parcursul acestui an si posibil si in continuare.

Aratam modelul de proiect educational cu tema "Prietenii naturii" si una din activitatile realizate in parteneriat intre grupa pregatitoare de la Gradinita cu program normal Brad, institutoare Cioflica Smaranda-Maria si clasa a II-a B de la Scoala Horia, Closca si Crisan" Brad, invatatoare Mot Cornelia Marioara, de rezultatul careia suntem foarte multumiti.

Desigur, finalitatea acestor activitati este realizarea unei atitudini corecte a copiilor, incepand de la cea mai frageda varsta, fata de mediu, acesta fiind un deziderat al unui stat european, deoarece adultii de maine trebuie sa iubeasca si sa respecte natura.


INDRUMATOARE PROIECT




Institutoare:

CIOFLICA SMARANDA MARIA
Gradinita cu program normal Brad, judetul Hunedoara




Invatatoare:

MOT CORNELIA MARIOARA
Scoala "Horia, Closca si Crisan" Brad, judetul Hunedoara




SUS
----------------
JOS






PROIECT EDUCATIONAL - gradinita - scoala -


Initiatori de proiect:

INSTITUTOARE:
CIOFLICA SMARANDA - MARIA
Gradinita "Floare de colt", Brad
INVATATOARE:
MOT CORNELIA - MARIOARA
Scoala "Horia, Closca si Crisan", Brad

I. ARGUMENT





Pregatirea copilului pentru scoala este considerata tot mai mult "functia majora", obiectivul formativ final al activitatilor instructiv-educative din gradinita.

Un rol important in pregatirea copilului pentru scoala revine indeplinirii obiectivelor ce vizeaza comportamentele psihosociale ale personalitatii copilului si care contribuie la integrarea si adaptarea lui la mediul de viata si activitatea scolara.

Pentru a depasi pragul dificil al scolaritatii, intreprindem diferite activitati comune, gradinita-scoala.




Educatia pentru mediu ne priveste in egala masura pe toti, adulti sau copii, iar problema, desi nu e noua, se pune tot mai acut, devenind obiect de studiu inca de la cea mai frageda varsta.

Inceputa de timpuriu, educatia ecologica are sanse mari. Cei mici trebuie sa inteleaga ca pe Terra exista interdependenta intre populatia umana si nenumaratele specii de plante si animale, intre societate si ciclurile biologice din natura.

Aceasta se poate face atat prin activitatile de cunoaaterea mediului, educarea limbajului, educatie plastica, activitati practice, dar si prin activitatile de extindere, optionale sau extracurriculare.




De asemenea trebuie sa-i facem sa inteleaga necesitatea cuceririlor stiintei si tehnicii care nu trebuie sa devina dusmani ai naturii, ci in concordanta cu aceasta, pentru a pastra resursele Terrei; exploatarea judicioasa a padurilor, a bogatiilor solului si subsolului, pentru a pastra frumusetile naturale ale muntilor, curatenia apelor, a aerului, atat de necesare plantelor, animalelor si implicit omului.

Copiii raman cu convingeri clare cu privire la necesitatea protejarii mediului, se implica activ, li se dezvolta spiritul de initiativa, simtul raspunderii.

De asemenea, vor intelege ca in Europa exista forme de relief ca si in tara noastra, animale, pasari, bogatii; ca europenii lupta pentru combaterea sacrificarii animalelor pentru blana, a taierii masive de lemne, a exploatarii irationale a bogatiilor,impotriva poluarii naturii.

II. DESCRIEREA PROIECTULUI


  • SCOP:

    • Cunoasterea si intelegerea unor componente si procese ale lumii vii; stimularea motivatiei pentru protectia naturii si formarea comportamentului ecologic adecvat si derularea de actiuni concrete de protectie a mediului inconjurator.

  • OBIECTIVE:




    • Dezvoltarea interesului si curiozitatii pentru cunostinte din domeniul ecologiei.
    • Cunoasterea si aplicarea normelor de comportare specifice asigurarii echilibrului naturii si adoptarea unei atitudini de prietenie si respect fata de aceasta si formarea unei atitudini dezaprobatoare fata de cei care incalca aceste norme.
    • Antrenarea copiilor in ingrijirea plantelor si animalelor.
    • Stimularea copiilor in desfasurarea unor activitati cu caracter experimental si demonstrativ, prin care sa contribuie la pastrarea sanatatii lor si a unui mediu natural curat.
    • Dezvoltarea invatarii prin cooperare, respectarea unor sarcini specifice pentru realizarea unui proiect comun.
    • Acordarea sansei scolarilor si prescolarilor de-a fi parteneri in luarea unor decizii.
    • Sesizarea importantei mediului natural in viata omului intelegand necesitatea protejarii lui.
    • Identificarea actiunilor negative ale omului asupra naturii (pericolul poluarii si efectele ei).
    • Cunoasterea regulilor de minima protectie a naturii.
    • Stimularea imaginatiei si a creativitatii, incurajarea copiilor pentru a exprima independent opinii si stari sufletesti proprii si pentru motivarea acestora.
    • Promovarea schimbului de experienta intre cadrele didactice (invatatoare, educatoare) in scopul cresterii eficientei activitatilor si implicarea elevilor ca factor activ.

  • PUNCTE TARI:

    • copiii prescolari si scolari vor descoperi si nvata diferite aspecte legate de mediul inconjurator, de respectarea normelor fata de acesta;
    • prescolarii si scolarii, impreuna, isi vor impartasi experientele;
    • va spori relatia gradinita - scoala;
    • va exista o invatare prin colaborare intre prescolari – scolari – educatoare – invatatoare – parteneri.

  • PUNCTE SLABE:

    • posibil ca nu toti copiii (prescolari si scolari) sa trateze cu interes acest proiect si sa nu se implice;
    • posibil sa existe retineri din partea copiilor prescolari in ceea ce priveste comunicarea cu scolarii.

  • METODE DIDACTICE SI TEHNICI DE LUCRU:




    • observatia, conversatia, explicatia, demonstratia, exercitiul, problematizarea, descoperirea, invatarea prin cooperare, dezbaterea, lucrul in echipa, ganditi-lucrati in perechi, brainstorming-ul de grup si individual, ciorchinele, turul galeriei, cubul;
    • intalniri cu specialisti, vizionare de casete video, prezentare de imagini foto, expozitii foto si cu lucrarile copiilor.

  • GRUPUL TINTA:

    • copii prescolari;
    • elevii clasei a II-a B;
    • cadre didactice: educatoarea grupei pregatitoare si invatatoarea clasei a II-a B;
    • parinti dornici sa sustina proiectul, ai copiilor prescolari si scolari.

  • BENEFICIARI:

    • directi: prescolari, elevi, parinti, cadre didactice.
    • indirecti: comunitatea.

  • RESURSELE PROIECTULUI:

    • Resurse umane:
      • copii prescolari – grupa pregatitoare (27 copii);
      • elevii clasei a II-a B (21 elevi);
      • parintii copiilor prescolari si scolari;
      • specialisti – inginer silvic, agent de mediu, horticultor – floricultor, inginer piscicol.

    • Resurse materiale:
      • informationale: albume, enciclopedii, reviste, carti, plante, casete audio-video, jetoane, planse, jucarii, carti, ilustratii pentru povesti si poezii, aparatura audio-video, TV;
      • auxiliare: instrumente de lucru.

    • Resurse temporale:
      • Durata proiectului: 15 sept 2006 – 15 iunie 2007.

    • Resurse financiare: sponsorizari ale parintilor, donatii.
    • Resurse de spatiu pentru derularea proiectului:
      • sala de grupa, sala de clasa, curtea gradinitei, parcul municipiului, Ocolul Silvic Brad, Muzeul de Stiintele Naturii (sectia Brad), Pescaria Bulzesti, Sera de flori Brad.

  • PARTENERI:

    • Reprezentanti ai comunitatii locale: Ocolul Silvic Brad, Sera de flori Brad.

  • III. ETAPELE PROIECTULUI:


    • Realizarea unui studiu pe baza dezbaterii cu tema.
    • Derularea proiectului pe baza calendarului activitatilor (lunar) cu participarea copiilor, parintilor si partenerilor.
    • Evaluarea proiectului.


    REZULTATE ASTEPTATE:

    • imbunatatirea relatiei gradinita – scoala;
    • respectarea cerintelor.


    MONITORIZARE: inregistrari video, foto, consemnari in jurnal, portofolii.





    IV.CALENDARUL ACTIVITATILOR:


    Data Tema/continuturi Modalitati de realizare Resurse materiale Strategia didactica Strategia de evaluare
    Septembrie 2006 "Ecologia, o necesitate a zilelor noastre?"
    • dezvoltarea interesului si curiozitatii în domeniul ecologiei;
    • familiarizarea cu notiunea de ecosistem – elementele vietii: apa, aer, caldura, lumina.
    • Vizionare TV.
    • Lectura dupa imagini TV, caseta video, imagini albume, atlase, enciclopedii. "Scrisoarea pamantului catre copii", M.Meraru, V.Oprisorean, Ed. Emia.
    Convorb. Dezbatere. Explicatia. Emiterea de judecati despre cele discutate. Emiterea de judecati despre cele discutate
    Octombrie 2006 "Natura in haine de toamna" - explorarea mediului inconjurator, colectionarea si strangerea de materiale din natura (frunze, ghinde, conuri, crengute, seminte, pietricele etc.).
    • Plimbare in parc pentru colectionarea de materiale din natura pentru coltul viu.
    • Sculptura in dovleci.
    materiale din natura, foi, acuarele, pensule, dovleci, tartacute, cutite
    • Observarea spontana si dirijata.
    • Activitate practica.
    • Emiterea de judecati despre cele observate.
    • Exercitiul practic.
    Noiembrie 2006 "In lumea pasarilor" - cunoasterea importantei pasarilor pentru natura si om Vizita la Muzeul de Stiintele Naturii – sectia Brad Vitrine cu pasari impaiate din tara si specifice zonei noastre.Atlase. Observatia
    Explicatia
    Conversatia
    Emiterea de judecati despre cele observate
    Decembrie 2006 "Padurea, aurul verde"
    • cunoasterea rolului Ocolului Silvic, a importantei pe care o are aceasta institutie;
    • aprofundarea cunotintelor referitoare la padurile din tara noastra si din Europa;
    • adoptarea unei atitudini de prietenie si respect fata de animalele care traiesc in padure.
    • Vizita la Ocolul Silvic Brad.
    • Intalnire cu un inginer silvic.
    • "Padurea cu animalele ei" (confectionarea unui tablou - colaj).
    • pliante;
    • imagini;
    • foi, hârtie autocolant;
    • plastilina;
    • fire de lana;
    • lipici;
    • instrumente pentru desen.
    Explicatia
    Conversatia
    Brainstorming
    Problematizarea
    Exercitiul
    Munca independenta
    Emiterea unor judecati
    Exercitiul practic
    Ianuarie 2007 "Poluarea si efectele ei"
    • cunoasterea surselor de poluare;
    • observarea influentei factorilor poluanti asupra diferitelor componente ale mediului inconjurator;
    • intelegerea necesitatii protejarii mediului.
    • Observare
      • fumul masinilor;
      • de la case;
      • fumul de la tigari etc.;
      • resturi menajere lasate peste tot (hartii, ambalaje, sticle, resturi de tigari)
    • Intalnire cu un agent de mediu.
    Imagini, planse Observatia
    Explicatia
    Conversatia
    Problematizarea
    Emiterea unor judecati despre cele observate
    Februarie 2007 "O floare, un copil"
    • antrenarea copiilor in activitatile menite ss contribuie la plantarea si ingrijirea unor plante
    • Vizita la sera de flori.
    • Sadirea de plante (flori, seminte…) in ghivece.
    • Intalnire cu un inginer floricultor-horticultor.
    seminte de flori, rasaduri, unelte de gradina, ingrasmant Observatia
    Explicatia
    Activitate practica
    Emiterea unor judecati despre cele observate
    Martie 2007 "Pomisorul meu"
    - antrenarea copiilor in activitati practice, menite sa contribuie la formarea unei atitudini pozitive fata de natura.
    - plantare de puie'i ]n curtea gradinitei puieti, lopeti, harlete Activitate practica Munca in echipa
    Aprilie 2007 "Ziua Pamantului"
    (22 aprilie)
    • eveniment simbol al responsabilitatii civice in protectia mediului;
    • cultivarea dragostei pentru Terra cu tot ce intra in componenta acesteia: apa, aer, plante, animale.
    Pamantul ne da viata! - intalnire cu un inginer silvic imagini Povestirea Conversatia Emiterea unor judecati despre cele observate
    Mai 2007 "Despre vietuitoarele apelor"
    - cunoasterea de catre copii a unor aspecte ale lumii inconjuratoare (viata pestilor), a rolului pe care il are o pescarie
    • Vizita la pescaria Bulzesti.
    • Intalnire cu un inginer piscicol de la pescarie.
    Pescaria Bulzesti Observarea
    Explicatia
    Problematizarea
    Emiterea unor judecati
    Iunie 2007 "Ziua Mondiala a Mediului" (5 iunie)
    - intelegerea naturii complexe a mediului ca rezultat al multiplelor interactiuni, pentru o utilizare prudenta si rationala a resurselor acestuia
      EVALUARE:
    • "Carnavalul bucuriei" (parada modei cu materiale refolosibile).
    • "Micul ecologist" (lansarea revistei realizata de copiii grupei pregatitoare si clasa a II-a B).
    • Expozitie cu lucrari realizate de copii in timpul desfasurarii proiectului.
    • materiale reciclabile;
    • revista;
    • expozitie cu lucrari;
    • portofoliul.
    Observatia
    Conversatia
    Emiterea unor judecati despre cele observate

    V. FINALITATILE PROPUSE IN URMA DESFASURARII PROIECTULUI:


    Proiectul va avea un impact deosebit asupra copiilor prescolari si scolari datorita:

    • utilizarii metodelor interactive, a procedeelor si tehnicilor de lucru, care le-a sporit increderea in fortele proprii;
    • apropierii lor de mediul inconjurator;
    • insusirii unor norme de comportament eco-civic;
    • formarii unei atitudini dezaprobatoare fata de cei care incalca normele ecologice.

      VI. EVALUAREA PROIECTULUI se va realiza prin:


      • Expozitie de fotografii realizat in timpul desfasurarii proiectului.
      • Portofoliul si Jurnalul proiectului - cu lucrari artistico-plastice (desene, picturi, modelaje) si practice realizate de copii in timpul proiectului.
      • Inregistrari audio-video din timpul derularii proiectului.
      • Revista "Micul ecologist" (revista editata de invatatoare, educatoare, parinti si copii).

      VII. MEDIATIZARE


      avizierul gradinitei si avizierul scolii, presa locala (ziarul "Zarandul"), popularizarea proiectului in sesiuni de comunicari stiintifice, simpozioane, publicatii pentru prescolari, pe site-ul "Didactic.ro".



      SUS

      JOS



      DEMERSUL DIDACTIC AL ACTIVITATII


      --------------------------

      ---------------------------------------------------------------
      Clasa a-II-B
      Invatatoare
      Mot Cornelia Marioara
      Scoala "Horia, Closca si Crisan", Brad

      Grupa pregatitoare
      Institutoare
      Cioflica Smaranda Maria
      Gradinita cu program normal, Brad
      ---------------------------------------------------------------

      IARNA

      • Decembrie: Padurea, aurul verde al vietii.
      • Ianuarie: Poluarea si efectele ei.
      • Februarie O floare, un copil.

      PRIMAVARA

      • Martie: Pomisorul meu.
      • Aprilie: Ziua Pamantului.
      • Mai: Ziua Europeana a pasarilor

      VARA

      • Iunie: Ziua Mondiala a Mediului



      Spre pagina principala