![]() |
Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi. |
scolii generale nr. 2, URICANI Judetul HUNEDOARA |
---|
![]() |
---|
![]() "NATURA SI PRIETENII SAI" |
---|
![]() |
---|
PREZENTAREA COORDONATORULUI DE PROIECT |
---|
Ma numesc KISS ELENA si sunt educatoare la Gradinita ![]() Conduc grupa mare-pregatitoare, nivel II, formata din 25 de copii de varste cuprinse intre 5-6 ani. Mediul inconjurator este tot ceea ce ne inconjoară si determină dezvoltarea si perpetuarea omenirii pe pamant. Dar nu trebuie uitat ca el este un mecanism viu cu o complexitate deosebita si ca trebuie sa-i asiguram integritatea pentru ca si el, la randul lui, sa ne asigure buna functionare a intregii activitati umane. Omul datorează mediului nu numai geneza ci si faptul ca traieste pe seama lui. Problemele legate de mediu trebuie studiate de la cele mai fragede varste. In gradinită, educatia ecologica se realizează mai ales la nivel afectiv, indeosebi prin accentuarea aspectelor ce tin de legaturile emotionale. Copilul prescolar este mai sensibil si se afla la inceputul acumularilor sale teoretice privind elementele structurale si functionale ale mediului. Acum se conturează sentimente ce se vor manifesta prin atitudini ce dovedesc atentia acordata de acesta mediului. |
ACTIVITATI PROPUSE |
---|
Pornind de la aceste premise, în cadrul CDS mi-am propus printre altele si activitati de Educatie ecologica (optional “Micii ecologisti”) care au ca scop:
Am inceput cu activitati de observare a mediului ambiant in care isi desfasoara activitatea: gradinita, curtea gradinitei, casa in care locuiesc, copiii fiind obisnuiti sa pastreze curatenia si ordinea in sala de grupa si acasa, in curte, sa ingrijească florile de la fereastra sau din curtea gradinitei, sa intretină spatiile verzi. ![]() S-au observat diferite animale si plante (fructe, legume, flori, arbori) evidentiindu-se de fiecare data foloasele aduse de acestea sanatatii noastre si incercand sa ne imaginam ce s-ar intampla daca pe pamant nu ar exista plante. De aici am reusit sa formam cateva lanturi trofice. Copiii observand relatiile care exista intre toate sistemele de viată de pe pământ. Tot acum copiii au aflat de importanta aerului, apei si soarelui in mentinerea vietii pe pamant. La coltul „Micii ecologisti” copiii au plantat diferite plante in conditii cât mai variate pentru a observa influenta fasta sau nefasta a diferitilor factori asupra plantelor (lumină sau întuneric, caldură sau frig, apa sau lipsa ei, apa curata sau apa poluata , aer poluat, aer curat etc.). In cadrul acestor activitati practice si experimente, copiii au gasit raspuns la unele întrebări :
Am desfasurat jocul didactic „Facem curatenie”, o activitate ce i-a sensibilizat pe copii in directia protejarii mediului inconjurator. Scopul acestei activitati a fost exersarea unor deprinderi de ingrijire si ocrotire a mediului inconjurator si educarea unei atitudini pozitive fată de mediul inconjurator. ![]() In cadrul acestei activitati copiii descriau si selectau unele imagini care reproduceau comportamente pozitive si negative fata de mediu. Exemplu: „Andrei mananca o bomboana si pune hartia la cosul de gunoi.” Copiii care considerau ca a procedat corect aplaudau. Daca nu ar fi procedat corect, îl negau si explicau de ce nu a procedat corect si cum ar fi trebuit sa procedeze. Varianta I: Un copil numit de educatoare efectuează o actiune (mananca o banana), dupa care este rugat sa spuna ce face (cu coaja) si sa execute actiunea. Varianta II: Educatoarea descrie copiilor o situatie si le cere sa gaseasca rezolvarea. Exemplu:
In urma unor astfel de activitati, nu o data, au venit parintii sa-mi spuna: „Doamna educatoare, ieri am fost la bunici si fetita mea ne-a pus la treabă pe toti. Nu cumva să rămână mizerie prin curte ca se sufoca Pamantul”; „…copilul meu le-a certat pe niste vecine la bloc ca mancau seminte si aruncau cojile pe jos”, etc. Acest lucru m-a bucurat si mi-am propus sa invit parintii la o activitate deschisă de Educatie ecologică cu tema “Sa pastram apele curate” sa vada ce au invatat copiii lor despre protectia mediului si sa incercam ca, impreuna, sa spunem NU poluarii acestuia. |
![]() |
In continuare mi-am propus sa desfasor si alte activitati care sa contribuie la formarea unor deprinderi de protectie a mediului:
|
PLANIFICAREA ACTIVITATILOR PROPUSE | ||||
---|---|---|---|---|
S E M E S T R U L I | ||||
Nr. crt. |
DATA | DENUMIREA TEMEI | CONTINUT TEMA | |
1. | 01.12.2006 | Cum ne comportam in natura? | Identificarea unor norme de comportare ecologica in mijlocul naturii rezolvarea unei fise cu sarcini specifice temei:
| |
![]() | ||||
2. | 08.12.2006 | "Sa pastram apele curate". | Cunoasterea unor actiuni ale oamenilor care contribuie la poluarea apelor si modalitati de combatere a poluarii apelor. | |
![]() | ||||
3. | 15.12.2006 | "Iarna in parc". | Observarea poluarii c praf si funingine in tiimpul iernii; constatarea necesitatii cosurilor ecologice de fum la centrale si uzine care emana noxe. | |
![]() | ||||
4. | 22.12.2006 | "Cum ajutam pasarile in timpul iernii". | Confectionarea unor casute pentru pasarele - activitate practica. | |
![]() | ||||
5. | 12.01.2007 | "Circuitul apei in natura". | Mici experiente de evaporare, condensare, topire, inghetare, de decantare a apei curate si poluate; intelegerea ca apa trebuie ferita de agenti poluanti si economisita deoarece este foarte putina apa pura. | |
![]() | ||||
6. | 19.01.2007 | "Cum ocrotim animalele padurii iarna". | Confectionarea unei machete cu padurea in anotimpul iarna in care agentii de mediu si-au facut simtita prezenta. | |
![]() | ||||
7. | 26.01.2007 | "Micul ecologist". Sa repetam ce-am invatat! |
Cunoasterea activitatii agentului de mediu; fixarea si evaluarea cunostintelor dobandite pana in prezent; expozitie cu lucrarile copiilor. | |
![]() |
PLANIFICAREA ACTIVITATILOR PROPUSE | ||||
---|---|---|---|---|
S E M E S T R U L a-II-lea | ||||
Nr. crt. |
DATA | DENUMIREA TEMEI | CONTINUT TEMA | |
1. | 16.02.2007 | "Padure, padurice". | Jocuri de orientare - Nord-Est. | |
![]() | ||||
2. | 23.02.2007 | "Ciocanitoarea" de Eugen Jianu - lectura educatoarei . | Cunoasterea unor comportamente specifice ale ciocanitoarei si a foloaselor aduse copacilor. | |
![]() | ||||
3. | 02.03.2007 | "Sa dam viata semintelor". | Plantarea unor seminte de flori, legume, crearea conditiilor propice germinarii si observarea in timp a dezvoltarii plantelor; ingrijirea acestora. | |
![]() | ||||
4. | 09.03.2007 | "Ce face copacul tau?" | Observarea copacului din curte care a inmugurit; redaraea in desen a copacului inmugurit. | |
![]() | ||||
5. | 16.03.2007 | "Focul, prieten sau dusman?" | Experiente cu foc pentru a observa arderea diferitelor materiale si a noxelor pe care le emana, a utilitatii focului in conditiile exploatarii corecte sub stricta supraveghere. | |
![]() | ||||
6. | 23.03.2007 | "Materiale de constructie oferite de natura". | Observarea unor obiecte confectionate cu materiale din natura. Confectionarea unor flori din peturi. | |
![]() | ||||
7. | 30.03.2007 | "Ce masuri trebuie sa luam asupra celor ce distrug natura?" | Cunoasterea activitatii agentului de mediu. | |
![]() | ||||
8. | 06.04.2007 | "Curatam pomii din livada". | Activitate practica in livada. | |
![]() | ||||
9. | 20.04.2007 | "Ce mai face paduarea?" | Drumetie in paduricea din apropiere. | |
![]() | ||||
10. | 27.04.2007 | "Floarea mea cea mai frumoasa". | Activitate practica la coltul "Micii ecologisti". | |
![]() | ||||
11. | 04.05.2007 | "Sa dam intrebuintare deseurilor". | Confectionarea unor obiecte din resturi textile. | |
![]() | ||||
12. | 11.05.2007 | "Tare-mi plac legumele". | Activitate practica in gradina de legume. | |
![]() | ||||
13. | 18.05.2007 | "Ce stiti despre rezervatiile naturale?" | Intelegerea rolului parcurilor naturale in care sunt ocrotite plantele si animalele pe cale de disparitie: Parcul National Retezat, Parcul Dendrologic Simeria. | |
![]() | ||||
14. | 25.05.2007 | "Sanatatea noastra sta in puterea noastra". | Concurs pe teme ecologice. | |
![]() | ||||
15. | 08.06.2007 | "Ocrotiti natura, ea ne ofera viata". | Manifestare de sensibilizare a adultilor si reprezentantilor comunitatilor in vederea ocrotirii mediului. | |
![]() | ||||
16. | 15.06.2007 | "Sa ne bucuram de minunatiile parcurilor". | Excursie la Simeria cu scopul vizitarii Parcului Dendrologic. | |
![]() |
PLANIFICAREA ACTIVITATILOR PROPUSE | ||||
---|---|---|---|---|
PERIOADA 15.09.2007 - 15.11.2007 | ||||
Nr. crt. |
DATA | DENUMIREA TEMEI | CONTINUT TEMA | |
1. | 22.09.2007 | "Sa invatam sa iubim natura". | Plimbare pentru a observa frumusetile naturii inconjuratoare. | |
![]() | ||||
2. | 29.09.2007 | "De ce avem nevoie de plante? Care este rolul copacilor in natura?. | Convorbire c scopul intelegerii rolului plantelor in purificarea aerlui. | |
![]() | ||||
3. | 06.10.2007 | "Ordinea si curatenia, mama sanatatii". | Efectuarea unor activitati de curatenie si ordine in sala de grupa: spalarea si ordonarea jucariilor, ingrijirea florilor la coltul "Micii ecologisti". | |
![]() | ||||
4. | 13.10.2007 | "Micul ecologist infiaza un pom /o floare". | Alegerea unui copac din curtea gradinitei sau a unei flori din sala de grupa si ingrijirea lui / ei pe parcursul proiectului. | |
![]() | ||||
5. | 20.10.2007 | "Elementele vietii: apa, aer, lumina, cladura". | Mici experiente cu plante tinute in conditii variate pentru a observa influenta fasta sau nefasta a diferitilor factori asupra plantelor: lumina-intuneric, cladura-frig, apa-lipsa ei, apa cuarata-apa poluata, aer curat-aer poluat. | |
![]() | ||||
6. | 27.10.2007 | "Frunza". | Observarea diferitelor forme ale frunzei si componenta ei la microscop, realizarea unor aplicatii cu frunze. | |
![]() | ||||
7. | 10.11.2007 | "Prietenii padurii". | Observarea animalelor salbatice din tara noastra; contributia animalelor la mentinerea mediului curat (lupul - sanitarul padurii). | |
![]() | ||||
8. | 17.11.2007 | "Facem curatenie" - joc didactic. | Fixarea unor deprinderi de ingrijire si ocrotire a mediului inconjurator. | |
![]() |