bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.


GRADINITA din cadrul
scolii generale nr. 2, URICANI
Judetul HUNEDOARA




Prezentarea coordonatorului de proiect




Activitati ecologice propuse a fi efectuate in cadrul proiectului
"NATURA SI PRIETENII SAI"




Planificarea activitatilor propuse pentru derularea proiectului:



PREZENTAREA COORDONATORULUI DE PROIECT

Ma numesc KISS ELENA si sunt educatoare la Gradinita

din cadrul Scolii Generale Nr.2 – Uricani, judetul Hunedoara, o gadinita cu 6 grupe de copii frumosi, isteti si curiosi, dornici sa cunoasca cat mai multe din tot ceea ce ii inconjoara, iubitori de natura pe care si-au propus sa o protejeze, in masura in care pot, si sa-i sensibilizeze pe ceilalti, cu precadere adulti, în aceasta directie.

Conduc grupa mare-pregatitoare, nivel II, formata din 25 de copii de varste cuprinse intre 5-6 ani.

Mediul inconjurator este tot ceea ce ne inconjoară si determină dezvoltarea si perpetuarea omenirii pe pamant. Dar nu trebuie uitat ca el este un mecanism viu cu o complexitate deosebita si ca trebuie sa-i asiguram integritatea pentru ca si el, la randul lui, sa ne asigure buna functionare a intregii activitati umane.

Omul datorează mediului nu numai geneza ci si faptul ca traieste pe seama lui.

Problemele legate de mediu trebuie studiate de la cele mai fragede varste.

In gradinită, educatia ecologica se realizează mai ales la nivel afectiv, indeosebi prin accentuarea aspectelor ce tin de legaturile emotionale.

Copilul prescolar este mai sensibil si se afla la inceputul acumularilor sale teoretice privind elementele structurale si functionale ale mediului. Acum se conturează sentimente ce se vor manifesta prin atitudini ce dovedesc atentia acordata de acesta mediului.




SUS



ACTIVITATI PROPUSE

Pornind de la aceste premise, în cadrul CDS mi-am propus printre altele si activitati de Educatie ecologica (optional “Micii ecologisti”) care au ca scop:

  • dezvoltarea capacitatii de cunoastere si intelegere a mediului inconjurator si a factorilor care actioneaza asupra lui, precum si stimularea curiozitatii pentru investigarea acestuia si a legaturilor dintre om si mediu;
  • utilizarea unui limbaj adecvat in prezentarea unor fenomene din naturs si din mediul inconjurator si a unor actiuni directe sau indirecte ale omului asupra mediului;
  • formarea si exersarea unor deprinderi de ingrijire si ocrotire a mediului inconjurator, in vederea educarii unei atitudini pozitive fata de acesta;
  • constientizarea necesitatii protejarii mediului inconjurator;
  • incurajarea copiilor pentru a deveni factori activi ai protectiei mediului, actionand, realizand proiecte, modificandu-si propriul stil de viata, precum si pe cel al persoanelor din jurul lor.

Am inceput cu activitati de observare a mediului ambiant in care isi desfasoara activitatea: gradinita, curtea gradinitei, casa in care locuiesc, copiii fiind obisnuiti sa pastreze curatenia si ordinea in sala de grupa si acasa, in curte, sa ingrijească florile de la fereastra sau din curtea gradinitei, sa intretină spatiile verzi.

S-au observat diferite animale si plante (fructe, legume, flori, arbori) evidentiindu-se de fiecare data foloasele aduse de acestea sanatatii noastre si incercand sa ne imaginam ce s-ar intampla daca pe pamant nu ar exista plante. De aici am reusit sa formam cateva lanturi trofice. Copiii observand relatiile care exista intre toate sistemele de viată de pe pământ. Tot acum copiii au aflat de importanta aerului, apei si soarelui in mentinerea vietii pe pamant.

La coltul „Micii ecologisti” copiii au plantat diferite plante in conditii cât mai variate pentru a observa influenta fasta sau nefasta a diferitilor factori asupra plantelor (lumină sau întuneric, caldură sau frig, apa sau lipsa ei, apa curata sau apa poluata , aer poluat, aer curat etc.).

In cadrul acestor activitati practice si experimente, copiii au gasit raspuns la unele întrebări :

  • De ce cad frunzele?
  • Cum se înmultesc si se hranesc plantele?
  • De ce mor plantele si vietuitoarele?

Am desfasurat jocul didactic „Facem curatenie”, o activitate ce i-a sensibilizat pe copii in directia protejarii mediului inconjurator.

Scopul acestei activitati a fost exersarea unor deprinderi de ingrijire si ocrotire a mediului inconjurator si educarea unei atitudini pozitive fată de mediul inconjurator.

In cadrul acestei activitati copiii descriau si selectau unele imagini care reproduceau comportamente pozitive si negative fata de mediu.

Exemplu: „Andrei mananca o bomboana si pune hartia la cosul de gunoi.”

Copiii care considerau ca a procedat corect aplaudau. Daca nu ar fi procedat corect, îl negau si explicau de ce nu a procedat corect si cum ar fi trebuit sa procedeze.

Varianta I:

Un copil numit de educatoare efectuează o actiune (mananca o banana), dupa care este rugat sa spuna ce face (cu coaja) si sa execute actiunea.

Varianta II:

Educatoarea descrie copiilor o situatie si le cere sa gaseasca rezolvarea.

Exemplu:

  • Vlad tocmai a terminat de pictat. Ce trebuie sa faca cu apa murdara?

  • Bunica a curatat zarzavat pentru supă. Ce trebuie sa faca cu cojile?

In final se concluzionează: Tot ce nu se mai poate folosi ducem la cosul de gunoi. Gunoaiele aruncate pe jos sufoca Pamantul.

In urma unor astfel de activitati, nu o data, au venit parintii sa-mi spuna:

„Doamna educatoare, ieri am fost la bunici si fetita mea ne-a pus la treabă pe toti. Nu cumva să rămână mizerie prin curte ca se sufoca Pamantul”;

„…copilul meu le-a certat pe niste vecine la bloc ca mancau seminte si aruncau cojile pe jos”, etc.

Acest lucru m-a bucurat si mi-am propus sa invit parintii la o activitate deschisă de Educatie ecologică cu tema “Sa pastram apele curate” sa vada ce au invatat copiii lor despre protectia mediului si sa incercam ca, impreuna, sa spunem NU poluarii acestuia.

In continuare mi-am propus sa desfasor si alte activitati care sa contribuie la formarea unor deprinderi de protectie a mediului:

  • iarna in parc pentru a observa poluarea cu praf si funingine, lucru foarte usor de observat pe zapada;
  • circuitul apei in natura pentru a intelege mai bine cum poluarea apei afecteaza plantele si odata cu ele sanatatea noastra;
  • focul si efectele lui din care sa invete ca focul poate sa ne fie prieten dar si dusman daca nu stim sa-l folosim si sa-l stapanim;
  • fazele prin care trece copacul in cele patru anotimpuri;
  • activitatea agentului de mediu;
  • activitati practice desfasurate in gradina de legume;
  • activitati de refolosire a materialelor pe care ni le ofera natura;
  • drumetie in zonele apropiate, tinand cont ca suntem foarte aproape de padure;
  • excursie la Simeria pentru a vizita Parcul Dendrologic, etc.




SUS



PLANIFICAREA ACTIVITATILOR PROPUSE
PENTRU DERULAREA PROIECTULUI

S E M E S T R U L I

Nr.
crt.
DATA DENUMIREA TEMEI CONTINUT TEMA
1. 01.12.2006 Cum ne comportam in natura? Identificarea unor norme de comportare ecologica in mijlocul naturii rezolvarea unei fise cu sarcini specifice temei:
  • Priveste imaginea si descrie faptele copiilor.
  • Incercuieste copiii care procedeaza corect.
2. 08.12.2006 "Sa pastram apele curate". Cunoasterea unor actiuni ale oamenilor care contribuie la poluarea apelor si modalitati de combatere a poluarii apelor.
3. 15.12.2006 "Iarna in parc". Observarea poluarii c praf si funingine in tiimpul iernii; constatarea necesitatii cosurilor ecologice de fum la centrale si uzine care emana noxe.
4. 22.12.2006 "Cum ajutam pasarile in timpul iernii". Confectionarea unor casute pentru pasarele - activitate practica.
5. 12.01.2007 "Circuitul apei in natura". Mici experiente de evaporare, condensare, topire, inghetare, de decantare a apei curate si poluate; intelegerea ca apa trebuie ferita de agenti poluanti si economisita deoarece este foarte putina apa pura.
6. 19.01.2007 "Cum ocrotim animalele padurii iarna". Confectionarea unei machete cu padurea in anotimpul iarna in care agentii de mediu si-au facut simtita prezenta.
7. 26.01.2007 "Micul ecologist".
Sa repetam ce-am invatat!
Cunoasterea activitatii agentului de mediu; fixarea si evaluarea cunostintelor dobandite pana in prezent; expozitie cu lucrarile copiilor.




SUS



PLANIFICAREA ACTIVITATILOR PROPUSE
PENTRU DERULAREA PROIECTULUI

S E M E S T R U L a-II-lea

Nr.
crt.
DATA DENUMIREA TEMEI CONTINUT TEMA
1. 16.02.2007 "Padure, padurice". Jocuri de orientare - Nord-Est.
2. 23.02.2007 "Ciocanitoarea" de Eugen Jianu - lectura educatoarei . Cunoasterea unor comportamente specifice ale ciocanitoarei si a foloaselor aduse copacilor.
3. 02.03.2007 "Sa dam viata semintelor". Plantarea unor seminte de flori, legume, crearea conditiilor propice germinarii si observarea in timp a dezvoltarii plantelor; ingrijirea acestora.
4. 09.03.2007 "Ce face copacul tau?" Observarea copacului din curte care a inmugurit; redaraea in desen a copacului inmugurit.
5. 16.03.2007 "Focul, prieten sau dusman?" Experiente cu foc pentru a observa arderea diferitelor materiale si a noxelor pe care le emana, a utilitatii focului in conditiile exploatarii corecte sub stricta supraveghere.
6. 23.03.2007 "Materiale de constructie oferite de natura". Observarea unor obiecte confectionate cu materiale din natura.
Confectionarea unor flori din peturi.
7. 30.03.2007 "Ce masuri trebuie sa luam asupra celor ce distrug natura?" Cunoasterea activitatii agentului de mediu.
8. 06.04.2007 "Curatam pomii din livada". Activitate practica in livada.
9. 20.04.2007 "Ce mai face paduarea?" Drumetie in paduricea din apropiere.
10. 27.04.2007 "Floarea mea cea mai frumoasa". Activitate practica la coltul "Micii ecologisti".
11. 04.05.2007 "Sa dam intrebuintare deseurilor". Confectionarea unor obiecte din resturi textile.
12. 11.05.2007 "Tare-mi plac legumele". Activitate practica in gradina de legume.
13. 18.05.2007 "Ce stiti despre rezervatiile naturale?" Intelegerea rolului parcurilor naturale in care sunt ocrotite plantele si animalele pe cale de disparitie: Parcul National Retezat, Parcul Dendrologic Simeria.
14. 25.05.2007 "Sanatatea noastra sta in puterea noastra". Concurs pe teme ecologice.
15. 08.06.2007 "Ocrotiti natura, ea ne ofera viata". Manifestare de sensibilizare a adultilor si reprezentantilor comunitatilor in vederea ocrotirii mediului.
16. 15.06.2007 "Sa ne bucuram de minunatiile parcurilor". Excursie la Simeria cu scopul vizitarii Parcului Dendrologic.




SUS



PLANIFICAREA ACTIVITATILOR PROPUSE
PENTRU DERULAREA PROIECTULUI

PERIOADA 15.09.2007 - 15.11.2007

Nr.
crt.
DATA DENUMIREA TEMEI CONTINUT TEMA
1. 22.09.2007 "Sa invatam sa iubim natura". Plimbare pentru a observa frumusetile naturii inconjuratoare.
2. 29.09.2007 "De ce avem nevoie de plante? Care este rolul copacilor in natura?. Convorbire c scopul intelegerii rolului plantelor in purificarea aerlui.
3. 06.10.2007 "Ordinea si curatenia, mama sanatatii". Efectuarea unor activitati de curatenie si ordine in sala de grupa: spalarea si ordonarea jucariilor, ingrijirea florilor la coltul "Micii ecologisti".
4. 13.10.2007 "Micul ecologist infiaza un pom /o floare". Alegerea unui copac din curtea gradinitei sau a unei flori din sala de grupa si ingrijirea lui / ei pe parcursul proiectului.
5. 20.10.2007 "Elementele vietii: apa, aer, lumina, cladura". Mici experiente cu plante tinute in conditii variate pentru a observa influenta fasta sau nefasta a diferitilor factori asupra plantelor: lumina-intuneric, cladura-frig, apa-lipsa ei, apa cuarata-apa poluata, aer curat-aer poluat.
6. 27.10.2007 "Frunza". Observarea diferitelor forme ale frunzei si componenta ei la microscop, realizarea unor aplicatii cu frunze.
7. 10.11.2007 "Prietenii padurii". Observarea animalelor salbatice din tara noastra; contributia animalelor la mentinerea mediului curat (lupul - sanitarul padurii).
8. 17.11.2007 "Facem curatenie" - joc didactic. Fixarea unor deprinderi de ingrijire si ocrotire a mediului inconjurator.




SUS

Inapoi spre pagina principala