BluePink BluePink
XHost
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

SCOALA NR. 1 – GHERLA judetul CLUJ


Prezentare proiect educational


Prezentarea localitatii Descrierea scolii

“E greu sa fie copilul cuminte cand n-are de lucru.
Nimic nu patrunde asa adanc in sufletul copilului ca pilda.
Pilda celor mari, face in educatia copiilor mai mult ca toate vorbele si indemnurile.

(Vasile Grigore Borgovan)




G H E R L A - spatiu geografic transilvan

La intersectia paralelei de 47 latitudine nordica si meridianul de 24 longitudine estica, in nord-vestul Podisului Transilvaniei, in valea destul de larga a Somesului Mic, pe malul drept al acestuia, se afla asezata din vremuri vechi, Gherla, azi municipiu.

Orasul Gherla apartine judetului Cluj, fiind situate la 45 km de resedinta judetului, municipiul Cluj-Napoca si la 15 km de municipiul Dej.

Este atestata documentar din 1291 sub numele de Gherlahida, din care s-a cristalizat mai tarziu toponimicul Gherla, ca urmare a ridicarii in partea nord-vestica a unui punct vamal in zona numita Candia.

Pe teritoriul orasului au continuat sa convietuiasca autohtonii, urmasii daco-romanilor, adica romanii, cu elemente apartinand populatiei migratoare asezate aici: maghiarii, germanii, armenii etc.

In 1406 voievodul Transilvaniei ridica in zona Candia un castel in stil gotic, folosit ca resedinta si loc de agrement, pe care Gheorghe Martinuzzi, guvernator al Transilvaniei, il va transforma intr-o cetate fortificata, ce va fi numita generic “Cetatea Martinuzzi”, pentru ca apoi in 1785, prin decret imperial, cetatea sa fie transformata in inchisoare centrala, primind numele de “Carcer Magni Principatus Transilvaniae”, ulterior transformandu-se in penitenciar central, ceea ce este si in prezent.

In anul 1864 a fost amenajat si inaugurat parcul orasului, acea splendida gradina verde, cu numeroase specii de arbori, precum doi arbori "Ginkobiloba", specii pretuite si ocrotite ca adevarate monumente ale naturii, ceea ce i-au atras pe drept cuvant numele de “Micul Schonbrun”.



SUS


DATE GENERALE DESPRE SCOALA


SCOALA NR. 1 – GHERLA a luat fiinta in anul 1953, purtand denumirea de "Scoala Generala de 7 ani Nr.1".
Scoala functioneaza intr-un local nou cu doua etaje, cu sali de clasa, laboratoare, ateliere si un laborator de informatica SEI, unde elevii participa la lectii moderne Ael.
Scolarizeaza un numar de 467 de elevi, indrumati de 29 de cadre didactice bine pregatite profesional, fapt justificat si de numarul mare de gradatii de merit obtinute in ultimii ani.


In anul scolar 2006-2007, Scoala Nr. 1 - Gherla este inscrisa in cadrul unor proiecte europene:
"CARTA PAMANTULUI – EARTH CHARTER"- UNESCO;
"Clasa EUROPAtru" – Delegatia Comisiei Europene.
si nationale:
"FREE EDUCATION – Fundatia "Salvati copiii", filiala Bucuresti;
"CALENDARUL VERDE"- initiat de Scoala cu clasele I-VIII Hidiselu de Sus, judetul Bihor, coordonator proiect – invatatoarea Rusu Camelia.


Elevii clasei a IV-a B de la Scoala Nr.1 – Gherla, indrumati de invatatoarea clasei, Corina Lupsor, s-au implicat activ in numeroase si interesante actiuni ecologice al caror efect a fost resimtit la nivelul comunitatii locale.
Elevii clasei a IV-a B pot fi considerati "pioierii actiunilor ecologice la nivelul invatamantului primar din Gherla, fiind un model de daruire si pasiune pentru ocrotirea mediului inconjurator.





SUS


PREZENTARE PROIECT EDUCATIONAL
- Parteneriat interjudetean -
SA SALVAM PLANETA ALBASTRA
DURATA: 05 martie – 08 iunie 2007
COORDONATOR PROIECT
Institutor

CORINA LUPSOR

Scoala Nr.1 Gherla, judetul Cluj
  • JUSTIFICAREA:
    • Un semnal de alarma inconjoara Pamantul: natura e in pericol!
    • Asistam in lumea contemporana, la accentuarea contradictiilor generate de cerintele mereu crescande ale oamenilor si resursele limitate ale mediului inconjurator.
    • Singura speranta a vietii pare sa existe intr-o actiune comuna, provocata de intelegerea pericolelor care ne ameninta poluarea, efectul de sera, deseurile, accidentele nucleare, etc. si care vizeaza viata tuturor oamenilor. Aceasta se poate baza numai pe cultivarea la nivel national si mondial a unui interes comun pentru supravietuirea societatilor si a rasei umane: PROTECTIA MEDIULUI.
    • Asa cum ne ocupam de educatia intelectuala, morala si estetica a copiilor, este momentul sa ne ocupam si de educatia ecologica, prin care trebuie sa-i invatam de ce si cum trebuie sa protejam natura.
    • Proiectul de fata isi propune sa promoveze si sa incurajeze implicarea elevilor in actiuni practice, menite sa contribuie la imbunatatirea calitatii mediului din localitatea in care traiesc.

Prin activitatile derulate vom urmari responsabilizarea elevilor privind importanta actiunii omului in influentarea pozitiva sau negativa a mediului inconjurator.
  • SCOP GENERAL:
    • Incurajarea actiunilor de protectie a mediului inconjurator, prin activitati practice desfasurate in colaborare cu alte scoli si cu institutii si O.N.G.- uri de la nivelul comunitatii locale.
  • SCOP SPECIFIC:
    • Formarea unor abilitati necesare pentru identificarea si investigarea problemelor de mediu, pentru implicarea in solutionarea acestora.
  • OBIECTIVE:
    • Sa actioneze in crearea, mentinerea si ingrijirea mediului, dezvoltandu-si deprinderi, comportamente, atitudini.
    • Sa colaboreze in cadrul colectivului, dar si alaturi de alti elevi sau reprezentanti ai comunitatii locale, in investigarea unor situatii concrete de poluare a mediului din localitatea in care traiesc.
    • Sa constientizeze importanta pe care trebuie sa o acorde fiecare copil sau adult pentru ocrotirea mediului, in scopul mentinerii localitatii natale in stare curata.
    • Sa stimuleze spiritul critic si autocritic in evaluarea propriului comportament sau al celorlalti, in legatura cu comportamentul fata de mediul inconjurator.
  • GRUP TINTA:
      Direct:
      • Elevii clasei a IV-a B de la Scoala Nr. 1- Gherla, judetul Cluj.
      • Elevii clasei I-VIII de la Scoala "L. Rebreanu” - Beclean, judetul Bistrita-Nasaud.
      • Elevii claselor I-VIII de la Scoala Nr. 5, Baia-Mare, jud. Maramures.
      • Elevii claselor V-VIII de la Gimnaziul "V.Jinga", Sighisoara, judetul Mures.
      • Elevii claselor a IV-a B si a VIII-a de la Liceul Teoretic "Ana Ipatescu" Gherla.
      • Elevii claselor I-VIII de la Scoala cu clasele I-VIII, Mintiu Gherlii.
      • Elevii claselor I-IV de la scoala Salatiu – comuna Mintiu Gherlii.
      Indirect:
      • cadre didactice, comunitatea locala, autoritatile locale.
  • PROGRAMUL ACTIVITATILOR
  • RESURSE MATERIALE:
    • Materiale vizuale (desene, postere, afise, fotografii, imagini, filme, etc.).
    • Brosuri editate de Agentia de Protectia Mediului.
    • Pliante editate de catre elevi pentru a fi distribuite.
    • Sponsorizari in bani si produse.
  • EVALUARE:
    • Initierea ECO – CODULUI si afisarea lui in salile de clasa.
    • Proiecte, portofolii, pliante si postere pe tamatica protectiei mediului.
    • Jurnalul activitatilor programului.
    • Fotografii ce prezinta activitati.
    • Diplome obtinute la concursurile organizate.
  • ETAPE:
    • La inceputul lunii martie se prezinte afiseaza in toate salile din scoala CALENDARUL ACTIVITATILOR.
    • Inainte cu doua ssptamani de fiecare data propusa in calendarul ecologic, se stabileste impreuna cu elevii PROGRAMUL ACTIVITATILOR ce urmeaza sa fie desfasurate.
    • Se intocmeste INVITATIA – PROGRAM, care va fi distribuita tuturor tuturor institutiilor implicate in derularea actiunilor (Biblioteca orasului, Primaria, Liga Internationala ECOFORUM, celelalte scoli implicate).
    • In timpul actiunilor, fiecare elev intocmeste un JURNAL al activitatilor.
    • Fiecare grupa realizeaza un PORTOFOLIU, in final desemnandu-se o echipa castigatoare la nivelul clasei, apoi la nivelul scolii (concurs la nivelul scolii).
    • In final se vor realiza:
      • un PORTOFOLIU COMUN, care va cuprinde cele mai reusite produse ale elevilor din toate scolile implicate si rezumate ale actiunilor desfasurate, insotite de fotografii concludente.
      • un ECO-COD care va fi afisat in salile de clasa din toate scolile participante la proiect.