BluePink BluePink
XHost
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

GRADINITA

CU PROGRAM PRELUNGIT NR 2, BARLAD

Prezentarea gradinitei

Proiect educational
Coordonatori activitati ecologice

Gradinita cu Program Prelungit Nr. 2, Barlad, se numara printre cele mai bine cotate gradinite din orasul Barlad datorita cadrelor didactice bine pregatite si care manifesta un viu interes pentru copil si trebuintele sale.




La nivelul gradinitei se afla in curs de desfasurare o gama diversificata de proiecte ce au ca beneficiar direct copilul, urmarindu-se prin aceasta transformarea acestuia intr-o personalitate activa si creatoare.


In cadrul gradinitei functionează 8 grupe de copii, dupa cum urmeaza:

  • 2 grupe mici;
  • 2 grupe mijlocii;
  • 1 grupa mare;
  • 3 grupe mari-pregatitoare.
Managerul institutiei este doamna educatoare CIUREA RUXANDA.



SUS


CADRE DIDACTICE DIN UNITATE IMPLICATE IN
DERULAREA PROIECTULUI



Coordonator proiect la nivelul unitatii: Institutor I

INA - CRISTINA STAN


Cadre didactice implicate in proiect:
Institutor I, Solca Geanina
Institutor II, Gheciu Rodica
Educatoare, Manolache Ana



CADRE DIDACTICE DE LA ALTE GRADINITE IMPLICATE IN PROIECT

Gradinita cu Program Normal, Stoiesesti-Banca, judetul Vaslui
Educatoare, Nuta Stan



BENEFICIARII ACESTUI PROIECT SUNT:

  • copiii de la grupele mari si mari-pregatitoare;
  • parintii acestor copii;
  • comunitatea locala.

Impreuna cu gradinita din mediul rural, al carei reprezentant este doamna educatoare Nuta Stan.
Am colaborat in cadrul acestui proiect, acordand astfel si copiilor de la sate sansa de a se forma in domeniul educatiei ecologice.
Planificarea activitatilor pe intregul an scolar s-a facut in colaborare cu educatoarele mai sus mentionate, inclusiv cu doamna educatoare Nuta Stan si este aplicata in prezent la toate grupele de nivel II (5-7 ani).


PROIECT EDUCATIONAL

GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR. 2, BARLAD
GRADINITA CU PROGRAM NORMAL STOIESESTI-BANCA

Durata desfasurarii proiectului:SEPTEMBRIE 2006 - IUNIE 2007

ARGUMENT


„CA SA PROTEJEZI, TREBUIE SA CUNOSTI!”


Copiilor le place sa experimenteze permanent lucruri noi, de aceea est necesar sa le acordam multa atentie si sa le ascultam cu rabdare intrebarile.
Astfel ii vom ajuta sa afle raspunsuri pentru „de ce”-urile copilariei si le vom mentine vie dorinta si setea de a cunoaste.

Sensibilizarea micilor ecologisti in fata frumusetilor naturii va forma persoane capabile sa aprecieze frumosul si viata.
Educatia ecologica din cea mai frageda varsta este o necesitate stringenta a omenirii.
O floare rupta, o piatra mutata fara rost, un strigat inutil, trecerea cu automobilul peste pajistile inverzite sau spalarea acestora in raurile limpezi ,ruperea copacilor, focurile aprinse la intamplare sunt fapte aparent marunte, dar ele duc la degradarea patrimoniului de frumuseti al tarii.


SCOPUL PROIECTULUI


  • Transmiterea cunostintelor din viata plantelor si animalelor intr-o forma atractiva, respectand particularitatile de varsta si individuale ale copiilor.
  • Efectuarea unor experimente simple cu ajutorul copiilor.
  • Desfasurarea in cadru organizat a actiunilor, cu sprijinul parintilor.
  • Educarea ecologica a copiilor.




OBIECTIVELE PROIECTULUI


  • Observarea dirijata a mediului inconjurator.
  • Invatarea pe baza experientei proprii.
  • Sa selecteze exemplele bune de urmat si sa devina un exemplu bun pentru altii.




EXEMPLE DE COMPORTAMENT


  • Sa cunoasca si sa respecte orice forma de viata.
  • Sa depuna efort propriu la pastrarea si intretinerea frumusetii mediului.
  • Sa devina fini observatori ai naturii.
  • Sa cunoasca opere literare si stiintifice despre tot ce-i inconjoara.




SITUATII DE INVATARE


  • ORGANIZAREA ACTIVITATII IN CLUB.
  • CONFECTIONAREA ECUSOANELOR PENTRU MEMBRII CLUBULUI.
  • INSEMNELE CLUBULUI: mica buburuza delicata, ca intr-o poezie de ELENA FARAGO.




PLANIFICAREA ACTIVITATILOR





SEMESTRUL I


DATA
OBIECTIVE OPERATIONALE
TEMA ACTIVITATII
OBSERVATII
0.
1.
2.
3.







ACTIVITATI SPECIFICE ANOTIMPULUI TOAMNA
0.
1.
2.
3.
Septembrie
  • sa cunoasca formele de relief ale imprejurimilor orasului;
  • sa observe fauna si flora locala;
  • sa aleaga langa gradinita copacul pe care il vor observa in fiecare anotimp.
BARLAD-ORASUL MEU
- s-a ales castanul din fata ferestrei;
Septembrie
  • sa afle de ce cad frunzele;
  • sa stie cum se pregatesc copacii pentru iarna;
  • sa afle lucruri noi despre protectia plantelor si animalelor.
S.O.S. NATURA
-
Octombrie
  • sa scrie in jurnalul grupei despre transformarile din natura;
  • sa realizeze calendarul vremii utilizand diverse jetoane;
  • sa faca constatari, generalizari;
JURNALUL GRUPEI
-
Octombrie
  • sa „lectureze” imagini;
  • sa asculte lecturile educatoarei;
  • sa dea exemple de vietuitoarele care traiesc in preajma copacului;
COPIII - PRIETENII COPACILOR
- vor face constatari la fata locului, in preajma gradinitei;
Octombrie
  • sa obtina amprentele frunzelor cu apa, cerneala, acuarele, tempera, plastilina, aluat;
  • sa obtina imagini simetrice ale frunzelor prin indoire, presare, suprapunere, stampilare, decupare;
AMPRENTELE FRUNZELOR
-
Noiembrie
  • sa execute o activitate practica de ingrijire a spatiului din jurul gradinitei;
  • sa colectioneze frunze, ordonandu-le dupa criterii diverse.
CURATAM CURTEA GRADINITEI DE FRUNZE USCATE
-
Noiembrie
  • sa cunoasca influenta mediului asupra dezvoltarii plantelor;
  • sa afle ce importanta au lumina, intunericul, apa cu ingrasamant sau cu substante toxice;
  • sa stie ce sunt bruma, ceata, burnita;
PARADA FLORILOR
- experiment -
Noiembrie
  • sa stie ce sunt vitaminele si sursele lor,
  • sa stie de unde vine ploaia;
  • sa afle de ce sufla vantul;
  • sa cunoasca valoarea nutritiva si terapeutica a plantelor;
  • sa amenajeze in sala de grupa un spatiu cu fructe, legume, conserve si sa le utilizeze in jocuri si lectii;
VITAMINE PENTRU ORICINE
-







ACTIVITATI SPECIFICE ANOTIMPULUI IARNA
0.
1.
2.
3.
Decembrie
  • sa adune materiale despre plantele specifice Craciunului: brad, craciunita, vasc, nuielusa de alun, salcie, etc.;
  • sa asculte si sa spuna legende si povesti despre reni, Mos Craciun, Mos Nicolae, brazi;
  • sa invete colinde, uraturi, rugaciuni;
IN JURUL BRADULUI
- carnaval -
Ianuarie
- experiment: apa si transformarile ei;
URME PE ZAPADA
-
Ianuarie
  • ne jucam cu fulgi de nea;
  • de ce ninge?
-
Februarie
  • sa stie ce este chiciura, poleiul, gerul, lapivita, ninsoarea;
VREAU SA STIU
-
Februarie
sa cunoasca viata de la poli, din tinuturile de gheata, despre hrana animalelor de la poli (Povestea ursului cafeniu, Fram, ursul polar).
LA POLUL NORD
-







ACTIVITATI SPECIFICE ANOTIMPULUI PRIMAVARA
0.
1.
2.
3.
Martie
  • sa prepare ceaiuri, socate, sucuri, salate;
  • sa afle care sunt proprietatile vindecatoare ale plantelor medicinale;
FARMACIA DIN NATURA
-
Martie
  • sa stie care este succesiunea anotimpurilor;
  • sa inventeze jocuri noi cu “Roata anotimpurilor”;
  • sa afle din carti, reviste, emisiuni TV, despre viata pe pamant in orice anotimp.
ROATA ANOTIMPURILOR
-
Aprilie
  • sa constate in drumetiile lor cat de poluate sunt apele, datorita neglijentei omului;
  • sa cerceteze la izvorul din Gradina Publica proprietatile si calitatile apei potabile;
  • sa o compare cu cea de la robinet si din rauri;
  • sa observe fauna si flora din jurul lacurilor naturale si artificiale;
  • sa clasifice apele: curgatoare, statatoare.
"SA PASTRAM APELE CURATE"
-
Aprilie
  • sa participe la experiment;
  • sa faca constatari;
  • sa-si imagineze lumea fara vant;
NE JUCAM CU VANTUL
-
Mai
  • sa participe cu insufletire la strangerea deseurilor de orice tip din curtea gradinitei;
  • sa inteleaga importanta pastrarii curate a mediului inconjurator.
"SA CURATAM CURTEA GRADINITEI DE DESEURI!"
-
Mai
  • sa planteze flori in curtea gradinitei, contribuind in aceste fel la infrumusetarea spatiului de joaca;
  • sa se bucure de rezultatele muncii in echipa.
"CURTEA GRADINITEI MELE - O FLOARE!"
-







ACTIVITATI SPECIFICE ANOTIMPULUI VARA
0.
1.
2.
3.
Iunie
  • sa inteleaga importanta mediului asupra sanatatii oamenilor si vietuitoarelor;
  • sa enumere principalele modalitati prin care se pastreaza natura sanatoasa.
COPILARIE FERICITA - MEDIU SANATOS
-
Iunie
-sa sarbatoreasca activitatea depusa pe parcursul intregului an scolar prin cantece si dansuri.
PARADA MICILOR ECOLOGISTI
-

SUS

Spre pagina principala