BluePink BluePink
XHost
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.


SCOALA CU CLASELE I-VIII


GOSMANI NEAMT



PROIECT EDUCATIONAL


"SA OCROTIM NATURA"


Prezentare Program
activitati

Ocrotirea naturii

Pentru vizualizare dati click pe imagine




"Sa ocrotim natura"






Invatatoare URSACHE VERGINIA
Scoala cu clasele I - VIII Gosmani

Problema mediului inconjurator este una globala si ar trebuie sa fie constientizata nu numai de catre agentiile de monitorizare a calitatii mediului, ci si de oamenii de rand care nu au neaparat cunostinte de specialitate in domeniu.

Astfel, educatia ecologica este un proces menit sa sensibilizeze oamenii, sa-i faca mai constienti si preocupati de problemele mediului inconjurator.

Scopul final al educatiei ecologice este acelasi in intreaga lume: de a forma o mentalitate sanatoasa vis-a-vis de calitatea mediului in care traim.

Acest deziderat poate fi indeplinit cu succes daca acest tip de educatie este initiat inca din primii ani de scoala.

In invatamantul primar, pentru educatia ecologica nu sunt alocate ore speciale, aceasta realizandu-se prin orele de stiințe ale naturii si prin tratarea interdisciplinara a temelor legate de protecatia mediului sau prin alegerea unui optional care sa aiba in studiu o tema de ecologie.

Ca obiect de sine statator ecologia se studiaza in clasa a-VIII-a dar se considera insuficient pentru abordarea problematicii de protectie a mediului inconjurator, drept pentru care a aparut necesitatea organizarii si derularii in scoala romaneasca a unor proiecte de mediu.





OCROTIREA NATURII



Expunerea pe holul scolii a unor materiale realizate in orele din cadrul ariei curriculare Tehnologii si in activitatile in afara clasei.

Tragem un semnal de alarma in vederea protejarii mediului.

Prin prezentarea unor imagini care redau influenta negativa a omului asupra mediului, elevii vor intelege ca pamantul trebuie respectat si ocrotit.

Elevii afla ca viata oamenilor este strans legata de mediul in care traiesc si ca trebuie sa aiba o atitudine corespunzatoare fataade natura.

Oamenii au produs schimbari importante in natura, nu intotdeauna dintre cele mai bune, cum ar fi :

  • poluarea aerului, apei si a solului;
  • disparitia unor plante si animale;
  • defrisarea abuziva;
  • distrugerea unor ecosisteme.

Copiii vor intelege ca dezvoltarea armonioasa (fizica si intelectuala) este posibila numai intr-un mediu sanatos, curat, lipsit de probleme.


SUS



OBIECTIVE SPECIFICE


constientizarea si responsabilizarea elevilor fata de problemele mediului inconjurator;

capacitatea de observare si descriere a unor grupe de plante si animale existente in zona scolii, a satului;

capacitatea de sistematizare a cunostintelor despre mediu ;

propunerea si aplicarea de solutii pentru conservarea si protectia mediului inconjurator;

realizarea de experimente, investigatii;

capacitatea de documentare si de comunicare;

capacitatea de a realiza conexiuni intre cunostintele insusite la diferite discipline.

MODALITATI DE REALIZARE

  • prin cooperare – colaborare: munca in echipa; in grupuri mici – fiecare dintre elevi avand responsabilitatea materialului studiat;
  • prin realizarea de corelatii intre diferite discipline de studiu;
  • prin stimularea capacitatii de gandire a elevilor, stimularea creativitatii si originalitatii elevilor;
  • prin adaptarea activitatilor de protectie a mediului la particularitatile de varsta ale elevilor;
  • prin realizarea cooperarii dintre elevi, parinti, scoala, comunitatea locala ;
  • observarea sistematică a activitatii si comportamentului elevilor care permite cunoasterea interesului manifestat de elevi pentru studiu si sesizarea modului in care elevii participa la activitate;

Prin tratarea interdisciplinara a problemelor privind protectia mediului, contribuim la formarea unui comportament ecologic fata de mediul inconjurator.

La disciplina abilitati practice, lucrarile realizate cu materiale din natura si cu materiale reciclabile pot reprezenta adevarate opere de arta si pot constitui si premizele realizarii educatiei ecologice.

Lucrarile din diferite sortimente de hartie, materiale textile sau material plastic sunt foarte indragite de copii si pentru confectionarea lor putem apela la cunostintele din cadrul celorlalte discipline de invatamant (stiinte ale naturii, geografie).

Pentru educatia ecologica putem apela la continutul unor texte literare sau texte cu continut stiintific care pot constitui punctul de plecare pentru discutarea unor probleme de mediu. De asemenea, prin analiza gramaticala a unor texte cu continut referitor la natura, se poate face trecerea la o scurta discutie pe teme de protecția naturii.

Compunerile libere pe teme legate de natura pot contribui la constientizarea si responsabilizarea elevilor fata de problemele mediului inconjurator. Rebusurile, curiozitatile din lumea plantelor si animalelor, realizarea unor fotografii, colectarea de materiale din natura contribuie la realizarea unor conexiuni intre cunostintele insusite la diferite discipline.

Prin analiza textelor anumitor cantece, la orele de muzica, avem posibilitatea realizarii unor conexiuni intre cunostintele insusite la stiinte si continutul cantecului.

Unele teme prevazute de programa de istorie ne dau posibilitatea realizarii tangentiale a educatiei ecologice.

Elevii afla ca viata oamenilor este strans legata de mediul in care trăiesc si ca trebuie sa aiba o atitudine corespunzatoare fata de natura.

Oamenii au produs schimbari importante in natura, nu intotdeauna dintre cele mai bune.

Problemele de matematica de aflare a unor suprafete de teren ocupate de diferite culturi sau paduri, de aflare a unor cantitati de diferite materiale din natura pot conduce la convingerea elevilor ca mediul trebuie protejat, ca pot colecta materiale refolosibile in vederea pastrarii resurselor naturale.

SUS

JOS


PROGRAMUL ACTIVITATILOR ECOLOGICE
An scolar 2006 - 2007



  • Perioada: septembrie - noiembrie
    • "Toamna, anotimpul recoltelor bogate" (Coltul toamnei).
    • "Florile, prietenele copiilor” (Amenajarea unui spatiu unde plantam flori).
  • Perioada: decembrie - februarie
    • "Iarna cea mult asteptata" (Coltul iernii).
    • "Pasarelele au nevoie de ajutorul nostru" (Casute pentru pasarele).
  • Perioada martie - august
    • "O nota de civilizatie" (Confectionarea si amplasarea unui numar considerabil de cosuri pentru gunoi).
    • Excursii.
    • Serbari scolare cu tematica specifica Educatiei ecologice.
    • Intalniri cu reprezentanti de la Mediu.
    • Expozitii desene.
    • Mese rotunde, dezbateri, portofolii carte cuprind: date privind activitatile desfasurate, referate, concursuri.
    • Lucrari de ingrijire a spatiului verde.


Datele vor fi stabilite de comun acord cu participantii la proiect.



Activitatile de promovare / mediatizare ale proiectului:

  • articole in revista Viitorul la patrat, Iasi;
  • prezentarea casetei inregistrate la activitati, prin mass-media locala;
  • prezentarea albumului, a casetelor audio-video cu aspecte din activitatile desfasurate.
Realizarea Proiectului educational "Sa ocrotim natura" presupune munca in echipa, responsabilizarea tuturor
celor implicati in activitatile care conduc la protejarea mediului.


Proiectul se realizeaza in parteneriat:


SCOLILE CU CLASELE I-VIII GOSMANI SI ROMANI , NEAMT reprezentate prin domnul director
BORS CONSTANTIN


Coordonator proiect:
Invatatoare:

VERGINIA URSACHE


Colaboratori:

Invatatoare: Ecaterina Cuptor

Invatatoare: Vasile Cuptor

Invatatoare: Maria Serban

Invatatoare: Aurica Rosu

Profesoara: Mioara Dragoi

Invatatoare: Elena Negru

Invatatoare: Mihaela Zavate

Profesor Adrian Ghinet







PAROHIA "Sfintii Apostoli Petru si Pavel"

reprezentata prin preotul paroh, Gheorghe Ursache.







PRIMARIA ROMANI


reprezentata prin domnul primar – Manole Ciobanu.





SUS





Spre pagina principala